نسخه چاپی

انزوای اسرئیل نتیجه مزاكرات ژنو

عکس خبري -انزواي اسرئيل نتيجه مزاکرات ژنو

نویسنده و تحلیلگر روزنامه «ایندیپندنت» با اشاره به توافق هسته‌ای در ژنو و انتقادات علنی نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی از آن، نوشته است این توافق اسرائیل را منزوی كرده و تل‌آویو در تقابل با ایران، تنها باید روی خود حساب كند.

به گزارش نما؛  «رابرت فیسک» نویسنده و تحلیلگر باسابقه امور خاورمیانه در یادداشتی که در روزنامه ایندیپندنت به چاپ رسیده، توافق ژنو را بردی برای ایران و عامل انزوای اسرائیل دانسته است.

فیسک در این یادداشت توافق ژنو را یک پیروزی برای ایران شیعی، مایه امیدواری «بشار اسد»  و عامل انزوای اسرائیل خوانده و نوشته است این توافق «عربستان سعودی، قطر، کویت و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس» را که امیدوار بودند شکست مذاکرات به تضعیف ایران و نهایتا سقوط اسد منجر شود، خشمگین کرده است.

وی سپس تاکید کرده است توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 مؤید این است که غرب قصد رویاروی نظامی با ایران و به راه انداختن جنگی دیگر در خاورمیانه را ندارد.

فیسک می‌افزاید: نتانیاهو ممکن است سر و صدا کند، اما اگر او بخواهد الان از خجالت ایران در بیاید، وقتی جنگنده‌هایش برای بمباران کردن سایت‌های هسته‌ای راهی ایران می‌شوند، باید فقط روی خودش حساب کند.

فیسک به اظهارات دیروز نتانیاهو که گفته بود «خطرناک‌ترین نظام جهان اکنون گامی مهم در راستای دستیابی به خطرناک‌ترین سلاح دنیا برداشته» اشاره کرده و نوشته است اکنون این اسرائیل است که توافق هسته‌ای را رد کرده و بسیاری را به این فکر انداخته که اسرائیل که سال‌هاست سلاح هسته‌ای در اختیار دارد، خود همان خطرناک‌ترین حکومت جهان است.

۱۳۹۲/۹/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...