نسخه چاپی

رفتار تحقیرآمیز دولت مدعی حقوق شهروندی با مناظره

عکس خبري -رفتار تحقيرآميز دولت مدعي حقوق شهروندي با مناظره

فرشاد مومنی گفت: از دولتی كه بحث از حقوق شهروندی می‌كند، انتظار نمی‌رفت با تقاضای احمدی‌نژاد برای مناظره اینطور برخورد كند/ تصورم این بود كه به جای برخوردهای خشن و تحقیرآمیز، حقوق شهروندی احمدی‌نژاد رعایت می‌شد/ جامعه دانشگاهی باید نسبت به این رفتار اعتراض می‌كرد.

به گزارش نما؛ فعال اصلاح‌طلب در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه خواجه نصیر بدین شرح است:
-جامعه دانشگاهی یک جامعه فداکار و آرمانخواه در جهان به حساب می آید. ما باید تمرین کنیم و در این تمرین فقط میتوانیم با گفتگو و حرکت عالمانه با هم پیش برویم. من امروز اصولگرایان را دعوت به حرکت عالمانه می‌کنم.
-اگر همگی به نقد عالمانه خود نپردازیم، کشور دیگر در این مکان خطیر نخواهد بود.
-دولت قبلی شعارمحوری خود را عدالت طلبی قرار داد که ما تا اینجا با آنها موافق بودیم و به سهم خودمان تلاش کردیم که آرمان عدالت در ایران غنیمت پیدا کند. اما وقتی آرمان عدالت کانالیزه شد در برنامه ای به نام سهام عدالت ما نگران شدیم. دلایل این مسأله را هم به آنها گفتیم اما به خاطر ضعفی که در جنبش‌های دانشجویی و همه نهادهای مدنی پدیدار شده بود این صدا شنیده نشد.
-اگر من الان به شما بگویم که چرا ما مخالف سهام عدالت بودیم شما شگفت زده می شوید از آنانی که کارشناسان ممتاز کشور را کنار زدند و فکر کردند که از طریق غیر تخصص گرایی می شود عدالت را برقرار کرد.
-در سهام عدالت مشاهده کردم که بهترین شرکت‌های دولتی در بهترین زمان‌های خود به طور متوسط رشد سود خالص 3 درصدی نشان دادند.
-انتظار من از نوع برخورد برخی مسئولان دولتی، در دولت جدید که خوشبختانه با شعار و در مقام عمل بحث از حقوق شهروندی کرده و قائل به این حقوق است؛ با تقاضای آقای احمدی نژاد برای مناظره با آقای روحانی این نبود.
-ما نمی‌توانیم به جرم اینکه آقای احمدی‌نژاد و دوستاشان به حقوق شهروندی قائل نبودند؛ ما هم که قائل هستیم این حقوق را برای آنها قائل نباشیم که این امری غلط است.
-تصور من این بود که به جای برخوردهای خشن و تحقیرآمیز، حقوق شهروندی آقای احمدی نژاد رعایت می‌شد. فکر می‌کنم این حرف را اگر من بزنم خیلی بهتر است برای اینکه در 8 سال گذشته بصورت لا ینقطع رفتار و جهت گیری احمدی‌نژاد و دولتش را نقد کرده بودم اما در عین حال برای کسی که دل در گرو ایران دارد من صریح عرض میکنم؛ انتظارم از جامعه دانشگاهی این بود که نسبت به این حرکتی که به آقای احمدی نژاد شد اعتراض کنند.
-اگر قرار باشد در این مملکت حقوق شهروندی داشته باشیم دولت می‌توانست به احمدی نژاد بگوید لطفا حرفهایت را مکتوب و اسنادت را ذکر کن چرا که مناظره حضوری ممکن است سو تفاهم ایجاد کند و آن زمان شما مشاهده می‌کردید که با روش مدنی حقوق شهروندی ایشان رعایت می‌شد.

۱۳۹۲/۹/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...