نسخه چاپی

داعش خواستار آتش بس فوری در سوریه شد

گروه تروریستی داعش پس از آنكه ده‌ها تن از افرادش در مبارزه با مخالفان سوری كشته شدند درخواست اتش بس فوری كرد.

به گزارش نما به نقل ازباشگاه خبرنگاران ،گروه تروریستی داعش (دولت اسلامی عراق و شام) پس از آنکه در جنگ با گروه‌های مخالف دیگر سوری دچار خسارات بی‌شماری شد و ده‌ها تن از افراد این گروه کشته شدند، در خواست آتش بس فوری کرد.

این گروه تروریستی که مرتبط با القاعده است تسلط خود را بر شهر "أتارب" در استان حلب سوریه از دست داده است.

گزارش‌ها حاکی‌از آن است که ده‌ها تن از مسلحان گروه داعش در درگیری با گروه‌های مخالف کشته و اسیر شده‌اند. این گروه تروریستی به مخالفان 24 ساعت مهلت داده است تا جنگ را متوقف سازند و گفته است : در غیر اینصورت نیروهایش را از جنگ و مقابله با نیروهای دولتی سوریه در حلب عقب خواهد کشید.

فعالان گفته‌اند جنگی که دیروز بین داعش و گروه‌های دیگر مخالف سوری در جریان بود ، از خشن ترین درگیری‌هایی بود که جنگ داخلی سوریه حدود 3 سال است با آن مواجه می‌باشد.

دیدبان حقوق بشر سوریه در لندن گفته است : حداقل 60 تن از افراد مسلح گروه داعش در درگیری‌های بین گروه‌های مخالف که از روز جمعه در دو استان حلب و ادلب در مرزهای ترکیه روی داده ، کشته شده‌اند. وی تعداد افرادی که اسیر شدند را بیش از صد تن اعلام کرد.

وی می‌گوید : این درگیری‌ها به‌ سبب نزاع و درگیری برسر رهبری گروه مخالف مسلح سوری که خواستار سقوط بشار اسد رئیس جمهور سوریه می‌باشند ، است .

گزارشات نشان می‌دهد گروه‌های مخالف مسلح که با یکدیگر نیز در حال رقابت‌اند ، بر برخی از پایگاه‌هاو سلاح های گروه داعش تسلط یافته اند.

یک ائتلاف که خود را "ارتش مجاهدین" می‌نامند گفته است ، با داعش می‌جنگد تا زمانی که آن را نابود سازد.این ائتلاف شمال 8 گروه از شبه نظامیان می‌باشد.

در بیانیه‌ای که به این گروه منسوب است آمده : ما ارتش مجاهدین متعهد به دفاع از خودمان و کرامتمان و ثروت و سرزمینمان و جنگ با داعش هستیم که با حکم خدا مخالفت می‌ورزد.

این ائتلاف، داعش را متهم به فساد در زمین و گسترش فتنه و از بین بردن امنیت و ثبات در مناطقی که در دست مخالفان است کرده و و مدعی شده : داعش خون افراد مجاهد که با دولت سوریه در حال جنگ هستند را بر زمین ریخته و آنان را تکفیر و طرد نموده است.

۱۳۹۲/۱۰/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...