نسخه چاپی

امثال تركان و فائزه به رای مردم اعتقاد ندارند

نایب رئیس جبهه پیروان گفت: كسانی به سمت سویی می روند كه راهی برای انحلال پارلمان پیدا كنند یك بویی از استبدادی در آن دمیده شده است و كشور ما هیچ زمانی به سمت انحلال مجلس و استبداد نرفته است.

به گزارش نما؛ محسن کوهکن، نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اظهارات برخی اصلاح‌طلبان و دولتی‌ها درباره مجلس و متهم کردن آنها به سیاسی‌کاری اظهار داشت: در هر جامعه‌ و در هرکجا که دیدید افرادی با هر گرایشی دنبال گل‌آلود کردن فضای شفاف هستند، شک نکنید که می‌خواهند کسی کج رفتن‌شان را نبیند لذا علاوه بر این اصل در عالم سیاست، فرار به جلو نیز مورد توجه برخی قرار دارد.
کوهکن با اشاره به اینکه برخی فکر می‌کنند که اگر تفکری در انتخابات ریاست جمهوری برنده شد، انتخابات مجلس نیز متعلق به آن تفکر است گفت: این همان اشتباه محاسباتی است که در گذشته نیز وجود داشته است.
نایب رئیس جبهه پیروان ادامه داد: این تفکر به اشتباه تصور می‌کند اگر برای انتخابات بعدی مجلس برنامه‌ریزی کرده و نمایندگانی را به مجلس معرفی کند که طرفدار دولت باشند، به نفع‌شان است، در صورتی که هیچ دولتی در گذشته نبوده که به مقوله انتخابات مجلس ورود کرده و حتی توانسته باشد اقلیت ضعیفی را به مجلس بفرستد.
نماینده سابق مجلس ‌تاکید کرد: ‌معمولاً وقتی هم که این اتفاق می‌افتد و در مجلس بعدی این افراد به محض اینکه لب باز می‌‌کردند، به وکیل‌الدوله بودن متهم می‌شدند، دیگر ابراز نظر نمی‌کردند و به یک عنصر ساکت در مجلس تبدیل می‌شدند. این موضوع را اگر در مجالس دوره گذشته تحلیل و کالبدشکافی کنید، خواهید دید.
کوهکن با بیان اینکه استثناء‌هایی هم مثل مجلس ششم و دولت هفتم اتفاق افتاد گفت: این همراهی و همگامی مجلس ششم و دولت هفتم در یک سبک و تراز نبود و نهایتا آنها در حال اجرا به دو تفکر شدیدا تندرو و ساختارشکن و یک تفکر ملایم‌تر از خود رساند که همان تفکر ساختارشکن برای بعدا آنها را زمینگیر کرد.
وی در ادامه گفت:زمانی همین تفکر اصلاح‌طلب بعد از خرداد ۷۶ به یک محک و معیار برای حق و باطل افراد تبدیل شده بود، حتی شعار انحلال مجلس را در آن زمان سر می‌دادند، اساسا بویی از استبداد در کسانی که به سمت سوی انحلال پارلمان می‌روند، دمیده شده است، کشور ما هیچ زمانی به سمت انحلال مجلس و استبداد نرفته است.
نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به اینکه اصلاح‌طلبان یک هدفی را تعریف کردند و بخشی از آنها معتقدند که هدف وسیله را توجیه می کند، ولی ما معتقد هستیم که برای رسیدن به وسیله مقدس حتما باید از راه مشروع استفاده کرد، گفت: شما وقتی پایبند نباشید‌‌ برای رسیدن به هدف‌تان از هر وسیله نامشروعی استفاده می‌کنید و کسانی که در جمهوری اسلامی برای رسیدن به یک هدف مشروع مانند ورود به انتخابات از سازوکارهای نامشروع استفاده می‌کنند، یقینا پایبند به دموکراسی و رای مردم نیستند.
کوهکن اظهار داشت: همانطور گاهی اوقات در گذشته می‌گفتند موقعی که مردم به اینها رای می‌دهند، «تاج سر» می‌شوند ولی زمانی که بعضا رای نمی‌آورند رای مردم را «رای عوامانه» می دانند افزود: این ه از الان بخواهند فضا را برای انتخابات مجلس متشنج کنند همان خطی است که به دنبال تشنج در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ دنبال شده است و می‌توان گفت که می خواستند چیزی شبیه وقایع سال ۸۸ را درست کنند، ولی موفق نشدند و عکس آن شد. یعنی انتخابات ۹۲ بسیار بسیار خوب و با حضور بسیار آرام و گسترده مردم پایان یافت.
وی با اشاره به اینکه دقیقا هم این‌ها وقتی بحث انحلال مجلس را مطرح کردند حالا با هر سازو کار و هر شیوه‌ای ،یک گاف بزرگ سیاسی دادند گفت: حداقل آن این است که انگار در یک گوشه‌ای روی یک صندلی نشسته‌اند و آشنا به فضای بیرونی مردم نیستند. زمانی که بحث اسلامی شدن انتخابات بود من یادم هست پیامهایی را که آن زمان می‌گرفتیم خواسته ایشان این بود که انتخابات مجلس را استانی کنیم؛ شاید از نظر اینکه سطح یک سری افراد بالا برود.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: اما در جریان باشید که نحوه ارتباط نمایندگان با مردم را کم رنگ می کنید و مردم برای رسیدن به حق و حقوقشان نیاز دارند که به نمایندگانشان دسترسی داشته باشند و وقتی نگاه مردم این است که برای رسیدن به حق و حقوقشان نیاز دارند به نمایندگانشان دسترسی داشته باشند هر نوع نگاهی ،تحلیلی و یا حرفی که این جایگاه را تضعیف کند نقطه مقابل مردم قرار می‌گیرد و همیشه واژه سیاسی که نقطه مقابل مردم قرار می گیرد طبیعی است که یا خود استبداد است یا یک تفکر شبه استبدادی است که تابلو جلوی آن گذاشتند و یک رنگ و لعاب دیگری به آن داده اند.
کوهکن در پاسخ به این سوال که چرا افرادی مثل اکبر ترکان (معاون رئیس جمهور) و فائزه هاشمی به رای مردم توهین می کنند و حاضر نیستند که اختلاف سلیقه سیاسی را بپذیرند؟ گفت: به این دلیل است که این افراد از عمق وجودشان به آرای مردم اعتقاد ندارند. اگر اعتقاد داشتند چنین اظهار نظراتی را نمی کردند؛ آزادی و حق انتخاب به من نوعی، حکم می کند که مردم به هرکسی ۵۸ درصد یا ۳۸ درصد رای دادند همه اینها را باید محترم شمرد. به هر جهت کشور را نه اکثریت اداره میکند و نه اقلیت.
وی تاکید کرد: بلکه اگر کشور را یکپارچه ببینیم باید در منافع کلان منهای نقاط اختلاف نظر در همه زمینه ها آهنگ توسعه کلان کشور را همیشه باید اشتراکات عمل را ببینیم زیرا اگر کشور توسعه پیدا نکند اگر در دست اکثریت باشد امتیاز منفی را دست اکثریت می دهند و اگر هم توسعه پیدا کند امتیاز مثبت در دست آنهاست.
نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در پایان تاکید کرد: انسان عاقل چه در جایگاه اکثریت و چه در جایگاه اقلیت باشد همیشه تا یک سطحی سلایق را تحمل می کند اما در ارتباط با کلان کشور همیشه سعی می کند سازنده باشد و به جناح مقابل هم حتی‌کمک کند.

۱۳۹۲/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...