نسخه چاپی

عضو كمیسیون اقتصادی مجلس :

بانك مركزی مردم را به مسخره گرفته است

بانك مركزی با برداشتن نام چند موسسه مالی و اعتباری از سایت رسمی خود؛ اعصاب و پول و آبروی مردم را به مسخره گرفته است

به گزارش نما به اعتقاد عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس، زمان تصمیات خلق الساعه به سر آمده و مسوولان نباید شبانه تصمیم بگیرند و صبح در یک موسسه مالی و اعتباری را قفل بزنند چرا که این امر سبب می شود اعتماد مردم نسبت به سیستم مالی و پولی کشور سلب شود.

روح اله بیگی ایلانلو عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی «افکارنیوز» ضمن انتقاد از حذف نام برخی از موسسات مالی و اعتباری از سایت بانک مرکزی گفت: مسلما هر صنف و واحدی مراحل قانونی و خاصی را می پیماید تا تابلویی در محل کسب خود نصب کند، از این رو موسسات مالی و اعتباری نیز حتما از مجاری خاصی عبور کرده و مراحلی را طی کرده اند تا توانسته اند شعب و واحدهای خود را در نقاط مختلف کشور دایر کنند.

نماینده تکاب ادامه داد: همین تابلو بر سر در این موسسات مالی و اعتباری اعتماد مردم را جلب کرده و نقدینگی آنها را به سوی این موسسات روانه کرده است؛ در اینجا این سوال به وجود می آید که اگر این موسسات غیر قانونی هستند چرا به آنها مجوز داده شده و چطور در روز روشن فعالیت می کنند؟

به اعتقاد عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس بانک مرکزی با برداشتن نام این موسسات از سایت رسمی خود؛ اعصاب و پول و آبروی مردم را به مسخره گرفته است. مردمی که دسترنج خود را برای دریافت سود بیشتر به این موسسات سپرده اند به این اعتبار بوده که این موسسات قانونی هستند.

بیگی ضمن انتقاد از تصمیمات خلق الساعه مسوولان بانک مرکزی گفت: پیش از این نیز اقدامات و سخنان نسنجیده از سوی مسئولان بانک مرکزی سبب تلاطم در اقتصاد کشور شده بود، از این رو به نظر می رسد زمان تصمیات خلق الساعه به سر آمده و مسوولان نباید شبانه تصمیم بگیرند و صبح در یک موسسه مالی و اعتباری را قفل بزنند چرا که این امر سبب می شود اعتماد مردم نسبت به سیستم مالی و پولی کشور سلب شود.
نماینده تکاب در پایان توصیه کرد: مسئولان قانون مدارانه اقدامات لازم را صورت داده و به اقتصا مملکت ضرر نزنند.

به گزارش افکار نیوز، چندی پیش بانک مرکزی نام پنج موسسه اعتباری را که پیش از این مجاز اعلام شده و در حال اخذ مجوز بوده‌اند از سایت این بانک حذف کرد. این درحالی است که بنا به اعلام مسوولان بانک مرکزی سایت این بانک مرجع شناسایی موسسات اعتباری مجاز برای مردم است.

در حالی که بانک مرکزی از سال گذشته در راستای ساماندهی بازار پولی و مالی کشور تعدادی از موسسات مالی واعتباری را ادغام و تعدادی از آن‌ها را به شش موسسه کاهش داد اکنون نام برخی از این موسسات از سایت بانک مرکزی حذف شده است و اکنون بنا به اعلام بانک مرکزی فقط موسسه اعتباری توسعه مجوز فعالیت دارد.

بنا به این گزارش نام موسسات اعتباری ثامن، ثامن الحجج، عسکریه، کوثر، آرمان و نور در سایت بانک مرکزی دیده نمی‌شوند.
این اقدام از سوی بانک مرکزی در حالی انجام شده که حدود ۲۵ درصد نقدینگی موجود در اقتصاد در اختیار موسسات اعتباری قرار داشته و این موسسات در حال فعالیت در سطح کشور هستند.

۱۳۹۲/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...