نسخه چاپی

۱+۵ دچار اشتباه استراتژیك نشود

عکس خبري - ?+? دچار اشتباه استراتژيک نشود

عضو هیئت‌رئیسه كمیسیون امنیت‌ملی مجلس گفت: تعلیق غنی‌سازی ۲۰ درصد در ایران موقتی بوده و هر زمان ایران اراده كند تمامی فعالیت‌های صلح‌آمیز قابل بازگشت است.

به گزارش نما؛ به نقل از تسنیم، محمدحسن آصفری عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به آغاز اجرای مفاد توافق‌نامه ژنو، گفت: غرب و اعضای گروه 1+5 باید بدانند که تعلیق 20 درصدی غنی‌سازی اورانیوم از سوی جمهوری اسلامی ایران، موقتی بوده و این به این معنای تعلیق دائم نیست.


وی افزود: تعلیق 20 درصدی غنی‌سازی اورانیوم از سوی ایران براساس توافق‌نامه ژنو و در راستای نرمش قهرمانانه مدنظر مقام معظم رهبری انجام شده است، اما این تعلیق غنی‌سازی اوارنیوم موقتی و کشورهای غربی و اعضای گروه 1+ 5 باید به این نکته توجه داشته باشند که این موضوع موقتی بوده و هر زمان که جمهوری اسلامی ایران اراده کند، قابل بازگشت است.


عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون امنیت‌ملی مجلس با بیان اینکه انتقاداتی به توافق‌نامه ژنو وارد است، تصریح کرد: تعلیق غنی‌سازی 20 درصدی اورانیوم از سوی جمهوری اسلامی ایران یک امر موقتی بوده و فقط به منظور جلب اعتماد اعضای گروه 1+5 و شفاف‌سازی بیشتر، انجام شده و به طور قطع پس از عمل به تعهدات از سوی دو طرف و زمان تعیین شده، فعالیت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران مانند قبل از سر گرفته می‌شود، البته این نکته مهمی است که غربی‌ها و به خصوص آمریکایی‌ها باید به آن توجه داشته باشند.


آصفری با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه به طرف‌‌های غربی و به خصوص آمریکا اعتماد نمی‌کند، اظهار داشت: غربی‌ها و اعضای گروه 1+5 دچار سوء تفاهم نشوند که غنی‌سازی 20 درصد در ایران متوقف شده و ما از حقوق خود عقب‌نشینی کرده‌ایم، بلکه این اقدام موقتی بوده و پس از ایجاد اعتماد در آنها، فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران مانند قبل از سر گرفته می‌شود.


وی ادامه داد: البته در هر مرحله از تواق‌نامه ژنو، اگر اعضای گروه 1+5 دچار خطای استراتژیک شوند، جمهوری اسلامی ایران مانند همیشه، ابتکار عمل را به دست گرفته و در 6 ماه تعیین شده برای توافق غنی‌سازی 20 درصد را از سر می‌گیرد.


عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون امنیت‌ملی مجلس به طرح دو فوریتی نمایندگان برای الزام دولت به غنی‌سازی 60 درصدی اشاره کرد و خاطر نشان کرد: این طرح همچنان در دستور کار نمایندگان مردم در خانه ملت قرار دارد و هر جا کنگره و یا حتی دولت آمریکا خطا کند، آن را به جریان می‌اندازیم.

۱۳۹۲/۱۱/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...