نسخه چاپی

از الان نمی توان شادمانی كرد

عکس خبري -از الان نمي توان شادماني کرد

یك كارشناس سیاست خارجی گفت: كلیه اتفاقات نشان‌دهنده روند مثبت مذاكرات بوده و بر این اساس گفتگوها پیش می‌رود البته با اینكه مذاكرات دستاوردهای مثبتی داشته اما بدون اینكه به خط پایان برسیم نمی‌توانیم ابراز شادمانی بیش از حد داشته باشیم به همین خاطر باید صبوری كنیم تا اقدامات به‌جای مطمئنی برسد تا طرفین بتوانند به صورت قاطع اعلام كنند كه نتیجه‌ای حاصل شده است.

به گزارش نما؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید جلال ساداتیان درباره مذاکرات ایران و 1+5 در وین گفت: مذاکرات طبق برنامه پیش‌بینی شده پیش نرفت و یک روز از گفتگوها به‌دلیل بحران اوکراین برگزار نشد اما طرفین از مذاکرات صورت گرفته ابراز رضایت کردند.
وی تصریح کرد: بر طبق بیانیه اقدام مشترک مقرر شد که توافقات باید بر اساس کلیه اصول باشد و همه موارد را بر اساس یک پکیج می‌پذیرند وگرنه هیچ توافقی انجام نمی‌شود.
این کارشناس سیاست خارجی اظهار داشت: ایران و غرب یکسری اقداماتی را انجام داده‌اند البته در صحبت‌هایی که اولاند و اوباما بایکدیگر داشته‌اند رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که ما مثل آوار بر شرکت‌های اروپایی که به ایران رفته‌اند، خراب‌ می‌شویم البته منظور اینست که اگر توافق نشود ممکن است که ضرر کنند به همین خاطر باید دست به عصا حرکت کنند.
وی ادامه داد: اروپایی‌ها خیلی زودتر از آمریکایی‌ها می‌خواهند اقداماتشان را انجام دهند کمااینکه بخشی از پول ایران که در خارج از کشور بلوکه شده بود آزاد و به حساب کشورمان ریخته شد.
ساداتیان بیان داشت: کلیه اتفاقات نشان‌دهنده روند مثبت مذاکرات بوده و بر این اساس گفتگوها پیش می‌رود البته با اینکه مذاکرات دستاوردهای مثبتی داشته اما بدون اینکه به خط پایان برسیم نمی‌توانیم ابراز شادمانی بیش از حد داشته باشیم به همین خاطر باید صبوری کنیم تا اقدامات به‌جای مطمئنی برسد تا طرفین بتوانند به صورت قاطع اعلام کنند که نتیجه‌ای حاصل شده است.
وی درباره سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران اظهار داشت: اشتون به‌عنوان سمبل سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌خواهد بگوید که ایران در چارچوب توافقات حرکت می‌کند به همین خاطر می‌خواهد پیش از موعد اطمینان‌های لازم را به کشورمان دهد.
این کارشناس سیاست خارجی درباره دیدار ماهانه وزیر خارجه کشورمان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان خاطرنشان کرد: دکتر ظریف و خانم اشتون روسای هیات‌های مذاکره‌کننده هستند به همین خاطر می‌خواهند کلیه جنبه‌های کار را پیگیری کنند.

۱۳۹۲/۱۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...