نسخه چاپی

دولت حق ندارد برای انتخابات مجلس دهم كاندیدا معرفی كند

عکس خبري -دولت حق ندارد براي انتخابات مجلس دهم کانديدا معرفي کند

دبیركل جبهه مردمی اصلاحات گفت: اگر دولت بخواهد در حوزه انتخابات آینده دخالت كند، اقدامی خلاف قانون است، بنابراین دولت حق ندارد كاندیدا معرفی كند.

به گزارش نما؛ به نقل از تسنیم، حجت الاسلام محمد زارع فومنی دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات با اشاره به فعالیت‌های انتخاباتی تشکل متبوعش، گفت: کمیته‌ای را در استان‌های مختلف و تهران برای بررسی و شناخت کاندیداهای انتخابات تشکیل دادیم. از این رو از الان سازماندهی خوبی در جبهه شکل گرفته است.
وی افزود: توافقاتی هم با بعضی از گروه‌ها و دوستان داشتیم و کم‌کم داریم به جلو حرکت می‌کنیم. به همین جهت در انتخابات پر قدرت وارد خواهیم شد و به هیچ وجه کوتاه نخواهیم آمد.
دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات با بیان اینکه نمایندگان مجلس آینده باید تحولی را در حوزه‌های قانونگذاری انجام دهند، چون بعضی از قوانین کهنه شده و اشکالاتی به آن وارد است، اظهارداشت: از این رو به نظر من تحولی بنیادین باید در قوانین جاری شکل بگیرد و با چارچوب های دینی، اسلامی، فرهنگی و تمدنی ایرانی و فرهنگ اسلامی ما هم خوانی داشته باشد.
وی تاکید کرد: این طور هم نیست که فقط بگوییم اصلاح طلب در انتخابات شرکت کنند و مجلس را بگیرند، هر فردی که چارچوب‌های نظام و کارکردهای نظام را قبول دارد و در آن می‌گنجد، باید در انتخابات حضور یابد. ما به همه دوستان پیشنهاد می‌کنیم که آن‌هایی که دل در گرو نظام و انقلاب و راه امام دارند، وارد صحنه شوند و از الان خود را آماده کنند.
** انتقاد از فعالیت‌های انتخاباتی دولت
فومنی همچنین فعالیت انتخاباتی دولت را مذموم عنوان کرد و افزود: اگر دولت بخواهد در حوزه انتخابات آینده دخالت کند، اقدامی خلاف قانون است. بنابراین دولت حق ندارد کاندیدا معرفی کند. بنده طرفدار دولت و حسن روحانی هستم، ولی معتقدم دولت نباید در حوزه انتخابات آینده وارد شود و به اسم دولت کاندیدا معرفی کند.
وی درباره پیش بینی خود از چینش مجلس آینده، گفت: قضاوت مقداری سخت است، ولی من معتقدم باز هم 50-50 می‌شود.یعنی 50 درصد اصول‌گرا و 50 درصد اصلاح طلب و حامی‌دولت پیروز می‌شوند.
** عملکرد ضعیف دولت در انتخابات برای اصلاح طلبان خطر جدی است
دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات همچنین درباره اینکه پیروزی فهرست حامیان دولت را در انتخابات مجلس آینده چگونه ارزیابی می‌کنید؟ تصریح کرد: اگر با اصلاح طلبان شریک شوند احتمال پیروزی‌شان را می‌دهم، ولی اگر شراکت نکنند، معلوم است پیروزی دو طرف 50-50 خواهد شد. البته به عملکرد دولت هم بستگی دارد. اگر عملکرد دولت نامطلوب باشد، خطری جدی برای اصلاح طلبان خواهد بود. حتی اگر دولت بگوید من اصلاح طلب نیستم، ولی چون همه ما اصلاح‌طلبان از آقای روحانی حمایت کردیم، مردم از ما پیرامون عملکرد دولت سوال خواهند کرد و باید جواب آنها را بدهیم.
وی در ادامه درباره اینکه آیا احتمال می‌دهید اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دهم به فهرست مشترک دست یابند؟ گفت: بعید است که لیست واحد داده شود. می‌توانند از همه طیف‌ها استفاده کنند و می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

۱۳۹۲/۱۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...