نسخه چاپی

چرا اقتصاد مقاومتی به قانون تبدیل نمی شود؟

عکس خبري -چرا اقتصاد مقاومتي به قانون تبديل نمي شود؟

عضو كمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تجربه نشان داده است تا موضوعی به ‌صورت قانون درنیاید، اقدام لازم در مورد آن صورت نمی‌گیرد، لذا دولت باید به تدوین لایحه منسجم و جامع اقتصاد مقاومتی اقدام كرده و در اسرع وقت، آن را به مجلس ارائه كند.

به گزارش نما؛ به نقل از فارس، حسن میرمحمدی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مورد ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب گفت:‌ سیاست راهبردی اقتصاد مقاومتی موضوعی بود که از سوی رهبری سال گذشته ابلاغ شد، اما مجلس و دولت ورود جدی به آن نداشتند.
وی اظهار کرد: البته طرحی در مجلس استارت زده شد که کارهای اولیه‌اش انجام شده و الان در مرحله کمیسیون است، اما چه در دولت دهم و چه در دولت یازدهم، اقدام جدی و عملی در این قضیه نداشتند.
میرمحمدی گفت: به لحاظ اینکه این موضوع بسیار مهم است و در آینده انقلاب اسلامی و دیگر کشورهایی که چه با انگیزه‌های الهی و چه غیر الهی در حال مبارزه با نظام سلطه هستند، به‌عنوان طرح و موضوعی مطرح است که اگر ما در جمهوری اسلامی بتوانیم آن را به‌عنوان یک الگوی اقتصادی جدید مطرح کنیم، می‌تواند در دنیا سرمشق قرار گیرد، کما اینکه رهبر معظم انقلاب هم بیاناتشان به آن اشاره داشتند.
وی با اشاره به ضرورت تعیین خروجی کار افزود: دولت باید به تدوین یک لایحه منسجم و جامع، در این مورد، اقدام کرده، در اسرع وقت و حداکثر تا پنج یا شش ماه آینده آن را به مجلس ارائه کند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس هم می‌تواند با ارائه نظر کارشناسی با استفاده از نظر کارشناسی خود در مرکز پژوهش‌ها به اجرایی شدن آن کمک کند.
وی ادامه داد: تجربه نشان داده است تا موضوعی به‌صورت قانون درنیاید، اقدام لازم در مورد آن صورت نمی‌گیرد و این سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که توسط مجمع تشخیص مصلحت مدون به مقام معظم رهبری تقدیم و از سوی ایشان ابلاغ شد، باید جنبه اجرایی به خود بگیرد.

۱۳۹۲/۱۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...