نسخه چاپی

همه سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب عملیاتی می شود؟

رئیس جمهور گفت: ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، سرمایه تحقق حماسه اقتصادی و تكمیل حماسه سیاسی است.

به گزارش نما؛ جلسه هيات دولت عصر ديروز به رياست آقاي روحاني رييس جمهور برگزار شد و مهمترين مسائل و مباحث روز کشور از سوي اعضاي دولت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
هئيت وزيران در اين جلسه با توجه به ابلاغ سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي و ابلاغيه رييس‌جمهور به معاون اول، چگونگي تحقق اين سياست‌ها را مورد بحث و بررسي قرار داد.
روحاني با استقبال از سياست‌هاي ابلاغي و تشکر از مقام معظم رهبري در ابلاغ اين سياست‌ها، آن را سرمايه تحقق حماسه اقتصادي و تکميل حماسه سياسي دانست.
رييس جمهور با تاکيد بر اينکه هر چند بخشي از اين سياست‌ها نيازمند تدابير درازمدت است و در تدوين برنامه ششم هم مورد اهتمام قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: دولت عزم و توانايي آ‌ن را دارد که همه اين سياست‌ها را عملياتي کند و همه دستگاههاي اجرايي را موظف به برنامه‌ريزي دقيق براي اجراي بندهاي مربوط به خود کرد.
روحاني اقتصاد متکي بر دانش و فناوري، عدالت بنيان، درون‌زا و برون‌گر، پويا و پيشرو و کاهش وابستگي بودجه کشور به نفت را از جمله جهت‌گيري‌هاي مهم اين سياست‌ها ذکر و برکوچک‌سازي بخش اجرايي دولت و مديريت بهينه هزينه‌ها تاکيد کرد.
در ابتداي جلسه امروز هيات دولت، وزير امور خارجه گزارشي از نشست ژنو و آغاز مذاکرات براي توافق نهايي هسته‌اي با شش کشور به هيات وزيران ارائه داد.
همچنين رييس سازمان بازرسي کل کشور به ارائه گزارشي درباره رويکردها و سياست‌هاي اين سازمان پرداخت و در ادامه، رييس‌جمهور با تاکيد بر ضرورت وجود يک دستگاه بازرسي فعال، متعهد و چابک، بر لزوم اصلاحات در نظام اداري براي پيشگيري از شکل گيري تخلفات تصريح کرد.
روحاني همچنين از خدمات سازمان بازرسي کل کشور و کارکنان آن تشکر و قدرداني کرد.

۱۳۹۲/۱۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...