نسخه چاپی

وضعیت مردم در اقتصاد مقاومتی چطور خواهد بود؟

یك عضو هیات رییسه كمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با تاكید بر لزوم تعاملات سازنده با سایر كشورها، اظهار كرد: مردم در اقتصاد مقاومتی زندگی خود را با رفاه كامل ادامه خواهند داد.

به گزارش نما ، به نقل از ایسنا، میرهادی قره‌سید رومیانی با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری در راستای نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی در میان مردم، گفت: چشم‌انداز بیست ساله نظام در فضایی غیرتحریمی ابلاغ شده بود اما با توجه به شرایط داخلی و بین‌المللی مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را در قالب یک سند بالادستی به عنوان سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ کردند که در واقع تکمیل‌کننده چشم‌انداز بیست ساله است.
وی با تاکید بر هم‌افزایی مسئولین در اجرایی کردن این سیاست‌ها، تصریح کرد: ابلاغ این سیاست‌ها به این معنا نیست که مردم خود را در کمبود احساس کنند بلکه به این معناست که مردم زندگی خود را با رفاه کامل ادامه خواهند داد و مدیران و مسئولین با توجه به جایگزینی صادرات علمی، تخصصی و فنی به جای مواد اولیه این موضوع را مورد توجه قرار می‌دهند.
نماینده مردم تبریز در مجلس خاطرنشان کرد: باید با فناوری اطلاعات و IT و مجموعه‌های موجود اقتصاد را به سمتی پیش ببریم که با نگاهی به اقتصاد بین‌المللی بتوانیم توان داخلی را توانمند کنیم.
قره سید ادامه داد: به نظر می‌رسد با توجه به تصمیم روسای سه قوه در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و همراهی مردم بتوان الگویی مناسب برای کشورهای آزادیخواه دنیا ارائه دهیم.
این عضو هیات رییسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در ادامه در خصوص کم شدن وابستگی به سایر کشورها، اظهار کرد: کم شدن وابستگی به معنای قطع ارتباط با آنها نیست بلکه در فضای امروز و با حضور در جامعه بین‌الملل نیازمند رعایت قواعد ارتباطات هستیم.
وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند با حضور در این فضای بین‌المللی و ارتباط سالم و تعامل کامل با کشورهای همسایه و سایر کشورها به نحوی از ظرفیت‌های کشورهای دیگر استفاده کند اما به این معنا نیست که ما میراث ماندگار و اساسی خود را از دست بدهیم تا چیزی به دست بیاوریم.
قره سید در پایان گفت: ما باید بدانیم که در ارتباطات بین‌المللی خود نباید آبنبات بگیریم و در گران به آنها بدهیم بلکه باید نوعی هم‌کفری در تعاملات وجود داشته باشد.

۱۳۹۲/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...