نسخه چاپی

علت حضور وزیر كشور در صحن مجلس چه بود؟

عکس خبري -علت حضور وزير کشور در صحن مجلس چه بود؟

عبدالرضا رحمانی فضلی پنجمین وزیر دولت یازدهم است كه هفته جاری برای پاسخگویی به سوال نماینده گیلانغرب در صحن علنی مجلس حضور می یابد تا درباره بازداشت 35 راننده كامیون ایرانی در عراق توضیح دهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی نما ، از ابتدای فعالیت دولت یازدهم تاکنون، وزیران امور اقتصادی و دارایی، علوم، نیرو و فرهنگ و ارشاد اسلامی در صحن مجلس حضور یافته و درباره ابهامات و سوالات نمایندگان توضیح داده اند اما در این میان تنها وزیر نیرو توانسته است، نمایندگان را قانع کند.
شاهین محمدصادقی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، در این زمینه گفت: درحال حاضر 20 سوال در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس قرار دارد که از این تعداد وزیران امور خارجه، بهداشت ، علوم، رفاه و نیرو نتوانستند نمایندگان را از توضیحات خود در کمیسیون مربوطه قانع کنند و بنابراین پرسش از آنها باید در صحن مجلس بررسی شود.
محمدصادقی در گفت و گو با ایرنا با بیان این که برخی از نمایندگان زیاد سوال می کنند، افزود: بسیاری از سوال ها ناشی از درخواست های مردم و مشکلاتی است که در جامعه وجود دارد؛ مردم از نمایندگان خود می خواهند مشکلات آنها را پیگیری کنند.
وی ادامه داد: از آنجا که این پیگیری ها در جلسات عادی مطرح می شود و به نتیجه نیز نمی رسد، نماینده مجبور می شود در قالب سوال آن را در منظر عموم مردم پیگیری کند.
جلسه علنی مجلس فردا پس از یک هفته تعطیلی و حضور نمایندگان در حوزه های انتخابیه خود آغاز می شود و قرار است سوال فتح الله حسینی نماینده گیلانغرب در مجلس از عبدالرضا رحمانی مطرح شود.
نماینده گیلانغرب در مجلس درباره علت طرح سوال خود از وزیر کشور گفت: تاکنون 35 کامیوندار ایرانی به بهانه تردد غیرمجاز در عراق بازداشت شده اند.
وی افزود: با رایزنی های انجام شده تاکنون 15 نفر از آنان آزاد شده اند اما تعدادی در بازداشت بسر می برند.
وی، علت بازداشت این رانندگان کامیون را نبود امکانات نیروی انتظامی و مرزبانی برای تردد آنان در مهلت قانونی قید شده در بارنامه ها عنوان کرد.

۱۳۹۲/۱۲/۱۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...