نسخه چاپی

استاندار اردبیل:

فرهنگ دولتی نمی تواند دوام و قوام داشته باشد

استاندار اردبیل گفت: فرهنگ و هنر توسط اصحاب آن شكل و توسعه پیدا می كند و دولت باید وظیفه برنامه ریزی، هدایت و نظارت را برعهده داشته باشد چرا كه فرهنگ دولتی نمی تواند دوام و قوام داشته باشد.

به گزارش نما ، مجید خدابخش در آیین معارفه مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اردبیل اظهار داشت : توسعه اقتصادی بدون توجه به توسعه فرهنگی امکان پذیر نیست و انسداد اقتصادی را باید با تحولات فرهنگی برطرف کنیم و از این رو هنرمندان باید در راستای خروج از تاریکی بدبینی، بدخواهی، بدگویی و بدخویی حرکت کنند.
وی افزود: توسعه فرهنگی در کنار تببین و ترویج آموزه های دینی می تواند در توسعه تعاملات اجتماعی و در نتیجه کشور و استان نقش ایفا کند زیرا که دستگاه های اجرایی در زیر تبصره ها و آیین نامه ها دفن شده اند.
استاندار اردبیل تصریح كرد: عرصه فرهنگ و هنر باید متناسب با ارزش های جامعه مانند عرف، اعتقاد، باورها و مذهب خرکت کند
خدابخش با اشاره به اهمیت مقوله فرهنگ در جامعه افزود: موضوع فرهنگ با روح، دل، افکار، اندیشه و جان آدمی سر و کار داشته و حوزه بسیار گسترده ای دارد چرا که تخیلات بشر به صورت بی نهایت می تواند داشته باشد.
استانداراردبیل اضافه کرد: آثاری که انسان در قالب الفاظ، نقاشی و فیلم عرضه می کند، بسیار قدرتمندتر از قدرت هایی است که بشر تاکنون شناخته چرا که خاستگاه همه آنها در نهایت فکر بشر است و محل اثرگذاری فرهنگ جان و دل، از این رو نیاز به محدودیت پیدا می کند.
وی ادامه داد: با اینکه بیننده می داند فیلم، ساخته دست است ولی گاهی به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد؛ از این روست که این قدرت باید شناخته شود و محدوده این آزادی بیان و عرضه محصولات فرهنگی و هنری، ارزش های اسلامی مبتنی بر فطرت بشر است.
در این آیین سید ناصر اسحاقی بعنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شد. اسحاقی پیشتر رییس حوزه هنری ، دانشگاه فرهنگیان و معاونت پرورشی وتربیت بدنی اداره كل آموزش و پرورش استان اردبیل را بعهده داشت .

۱۳۹۲/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...