نسخه چاپی

كنترل و نظارت بر آئین چهارشنبه سوری

عکس خبري -کنترل و نظارت بر آئين چهارشنبه سوري

دنیای امروز به دلیل تغییر و تحول، باعث درگرگونی در آئین چهارشنبه سوری شده است.

به گزارش نما ، به نقل از برنا، نعمت­ اله فاضلی جامعه ­شناس در خصوص آئین چهارشنبه‌سوری گفت : چهارشنبه سوری یک تفریح سالم است و امروزه در بیشتر رسانه ها به بحث و گفت‌وگو درباره این آیین‌ می­پردازند و این از ویژگی‌های جامعه مدرن است.
وی افزود: این موضوع به دلیل تغییر در سنت است که دنیای مدرن با نوعی تقابل با سنت همراه است. چرا که دنیای جدید، دنیای تغییر و تحول است، این تغییر و تحول دامنگیر سنت‌ها هم می‌شود و امروزه دیگر به آن به عنوان یک جشن سنتی نمی­نگرند .
افضلی تاکید کرد: بخشی از تخریب‌ها یا نابهنجاری‌هایی که در این جشن صورت می‌گیرد و باعث می شود تا افراد به آن به عنوان یک تفریح سالم توجه نکنند، اجتناب‌ناپذیر است. برای اینکه قشر نوجوان و جوان با‌ آن روحیه هیجانی این تمایل را دارند که به نوعی از این فضاها استفاده کنند . برای نشان دادن هویت نوجوانی و جوانی خودشان و در همه جای دنیا کم و بیش این‌گونه هست که جشن‌هایی که متعلق به نوجوانان و جوانان است، سر و صدای بیشتری صورت گیرد و منجر شود آتش‌بازی شده و به یک پیامد منفی تبدیل شود.
وی در پایان افزود: دولت هم به عنوان یک دولت مذهبی، تمایل جدی برای دولتی کردن این جشن ندارد. بیشتر به نظر می‌رسد خواسته‌اش کنترل کردن و نظارت بر پیامدهای ناشی آن است .

۱۳۹۲/۱۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...