نسخه چاپی

اجازه نمی دهیم برخی از فتنه گران سر از لانه بیرون آورند

عکس خبري -اجازه نمي دهيم برخي از فتنه گران سر از لانه بيرون آورند

دبیركل جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه گفت: اجازه نمی دهیم برخی از فتنه گران سر از لانه بیرون آورند و بخواهند تجربه مذموم گذشته را تكرار كنند.

به گزارش نما ، محمدرضا باهنر در نشست خبري در ساختمان جامعه اسلامي مهندسين در پاسخ به سؤالي مبني بر اينکه آيا کشيده شدن رسانه‌ها به فضاي انتخابات را به صلاح مي دانيد اظهار داشت: اکنون کشور مسائل زيادي پيش رو دارد که همه ارکان و قوا و نهادهاي تصميم گير بايد عزم خود را براي پيشبرد کارها و حل مشکلات به کار گيرند و اکنون فرصت مناسبي براي آغاز بحث هاي انتخاباتي در رسانه ها نيست و اين را ظلمي بزرگ به مردم مي دانيم.
وي افزود: البته تشکل‌هاي سياسي در درون خود مباحثي مطرح مي‌کنند و ما هم در جبهه پيروان خط امام و رهبري، وحدت حداکثري اصولگرايان را در مواضع سياسي دنبال مي کنيم اما اين مسائل نبايد رسانه اي شود و همه رقباي سياسي خود را از کشاندن اين مباحث به رسانه‌ها بر حذر مي داريم.
باهنر گفت: البته برخي مشاوران نزديک به رئيس جمهور حرف هايي مي زنند که فکر مي کنم بدون نظر رئيس جمهور اين مباحث مطرح مي شود.
وي افزود: اکنون بايد همه به دنبال تحقق سياست هاي اقتصاد مقاومتي باشند و بايد به گونه اي گام برداريم که سال آينده بتوانيم گزارش کاري در اين باره ارائه کنيم.
دبيرکل جامعه اسلامي مهندسين در پاسخ به سؤالي مبني بر اينکه هدف برخي رسانه‌هاي اصلاح طلب از نامشروع خواندن دولت‌هاي نهم و دهم چيست گفت: در بحث دولت ها، مجالس و نهادهاي حکومتي که انتخابي هستند طبيعي است که نقدهايي بر عملکردها و نتايج کارها صورت گيرد که اشکالي هم ندارد اما در خصوص اين اظهارات بايد گفت که نامشروع خواندن دولت گذشته، ادامه بحث فتنه است.
باهنر افزود: سران فتنه از بابت اين گونه اظهار نظرها هزينه هاي زيادي به خود و نظام وارد کردند و طرح اين اظهار نظرها کوبيدن بر طبل فتنه‌گران است و ما اجازه نمي دهيم برخي از فتنه گران سر از لانه بيرون آورند و بخواهند تجربه مذموم گذشته را تکرار کنند.
فضاي باز سياسي به معناي ولنگاري نيست
دبيرکل جبهه پيروان خط امام و رهبري در خصوص حاشيه هاي سفر اشتون به ايران گفت: فضاي باز سياسي به معناي ولنگاري، بي حساب و کتاب بودن و بي در و دروازه بودن نيست.
محمدرضا باهنر در نشست خبري در ساختمان جامعه اسلامي مهندسين در پاسخ به سؤالي مبني بر اينکه چرا حاشيه هاي سفر هيئت پارلماني اروپا به ايران مجددا در سفر اخير اشتون تکرار شد، افزود: فضاي باز سياسي جزو شعارهاي دولت يازدهم بود و سياست راهبردي مقام معظم رهبري در بحث سياست خارجي و هسته اي، سياست نرمش قهرمانانه است و اين واژه معنا و مفهوم خود را دارد و از هر جهتي بايد حفظ شود.
وي گفت: جمهوري اسلامي ايران يک سري ارزش هايي دارد که بر اساس آن پا فشرده است و معتقديم اگر در اين سال ها پيشرفتي هم داشته ايم به سبب پافشاري و اصرار بر ارزش ها بوده است.
باهنر تصريح کرد : متأسفانه در خصوص سفر گذشته هيئت پارلماني و سفر اخير اشتون به ايران اين دو اتفاق تکرار شد که اتفاق مذمومي است و آن را به شدت محکوم مي کنيم و معتقديم دستگاه اطلاعاتي و ديپلماسي کشور بايد پاسخ دهد.
وي گفت: اکنون در محافل مباحثي مطرح است که اصولاً سفر اشتون به ايران با اين شرط بوده است و من نمي خواهم اين موضوع را تأييد يا رد کنم و وزارت خارجه بايد صريح و شفاف به اين مسئله پاسخ دهد.
باهنر گفت: اگر وزارت خارجه مطلع بوده است که خطا کرده اند و اگر بگويند مطلع نبوديم، عذر بدتر از گناه است.
نايب رئيس دوم مجلس گفت: مجلس اين موضوع را پيگيري مي کند و نتيجه را به سمع و نظر مردم مي رساند.
وي اين گونه رفتارها را دخالتي آشکار در مسائل داخلي ايران خواند و گفت: ما که از گفتگوي برد- برد صحبت مي کنيم بايد مراقب باشيم چرا که اين رفتارها مسير را مخدوش مي کند و ممکن است مسير را ببندد که هم طرف مذاکره کننده و هم طرف ايراني بايد مواظب باشند.
اظهارات اخير بان کي مون سخيف و نامربوط بود
محمدرضا باهنر افزود: براي ما روشن است که اگر اين مقامات بين المللي دست نشاندگي خود را ثابت نکنند به اين مقامات نمي رسند اما اينکه وي بخواهد مسائل داخلي نظام و استقلال، تماميت ارضي و آزادي حکومت ها را در چارچوب حقوق بشر مخدوش کند حرف سخيف و بي ربطي است و به طور قطع اين اظهار نظر سهو لسان نبوده است و وي بايد جبران کند.
وي اضافه کرد: البته نظام ديپلماسي کشور نيز بايد موضع شفافي بگيرد.
باهنر در پاسخ به سؤالي مبني بر اينکه نظرتان در باره فيس بوک چيست و آيا شما هم صفحه داريد گفت: من اين موضوع را نمي پذيرم و اين صفحه مال من نيست.
وي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينکه سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي را در موضوعات کلان فرهنگي چقدر مي دانيد اظهار داشت: مسائل فرهنگي متنوع است و حتي طرح هاي بزرگ اقتصادي و عمراني هم بايد پيوست فرهنگي داشته باشد و مقوله فرهنگ از ديگر مقوله‌ها جدا نيست.
باهنر گفت: نهادهاي فرهنگي زيادي داريم که شامل منبرها، هيئت‌ها، رسانه هاي تصويري و مکتوب، خطباي جمعه و دستگاه‌هاي مسئول ارتزاق کننده از خزانه مثل سازمان تبليغات و حوزه‌هاي علميه هستند اما اين گستردگي مسئوليت‌ها از وزارت ارشاد و دولت و مجلس رفع مسئوليت نمي کند.
وي افزود: وقتي وزير ارشاد موضع يک جمله‌اي مي گيرد بايد در باره آن پاسخ دهد.
دبيرکل جبهه پيروان خط امام و رهبري گفت: در يک روزنامه به احکام مسلم شرعي ما حمله شد و چنين اتفاقي در زمان جبهه ملي رخ داد که امام اين جبهه را مرتد اعلام کرد اما اکنون که دادستان اين روزنامه را موقتا تعطيل کرده است نبايد بگوييم که روزنامه را نبايد تعطيل کرد چرا که اگر کسي خطايي کرد بايد برخورد شود.
وي افزود: در هر حال مسير فرهنگي ما مشخص است و هر کتاب و فيلمي که مجوز مي گيرد بايد در آن مراقبت شود .
باهنر دغدغه هاي فرهنگي مقام معظم رهبري را جدي خواند و گفت: ايشان گاهي اوقات آنقدر در اين مسائل ريز مي شوند که روزي مي فرمودند من از قضيه اسباب بازي هم رنج مي‌برم که منظورشان استفاده نکردن از نمادهاي غربي در اين موضوع بود.
وي افزود: تعدد مراکز فرهنگي از هيچ کدام از اين مراکز سلب مسئوليت نمي کند و آنها که از حاکميت ارتزاق مي کنند بايد در اداي وظايف خود دقيق باشند.
باهنر در پاسخ به سؤالي مبني بر اينکه آيا قرار است در مجلس شوراي اسلامي فراکسيون با عنوان حاميان دولت ايجاد شود گفت: حمايت يا نبود حمايت موضوع صفر و صدي نيست و طيف وسيعي از همکاري‌ها و نقدها را مي توانيم با هم داشته باشيم.
وي افزود: دولت با شعارهايي آمده است و برخي مشکلات توليد، گراني‌ها، آلودگي هوا و خشکي درياچه‌ها پيش روي دولت است که دولت بايد خيلي تلاش کند اما رفع مشکلات، شدني است.
باهنر با اشاره به اينکه مجلس با همه توان از دولت حمايت مي کند گفت: خردگرايي، اعتدال، حل مشکلات مردم، دفاع از ارزش‌ها و رعايت خطوط قرمز نظام، شرط هاي مجلس براي همکاري با دولت است.
وي افزود: دو فراکسيون اصولگراي مجلس و همچنين فراکسيون اصلاح طلبان در مجموع حامي دولت هستند و نقدهايي هم دارند و اينکه در مجلس فراکسيون جديدي به نام حاميان دولت ايجاد شود بعيد به نظر مي رسد.

۱۳۹۲/۱۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...