نسخه چاپی

پادشاه اردن :جنگجویانی از بیش از 60 كشور در سوریه می‌جنگند

ˈعبدالله دومˈ شاه اردن درباره پیامدهای بحران سوریه و حضور تروریست ها در منطقه هشدار داد و گفت كه تروریست هایی از بیش از 60 كشور در سوریه می جنگند .

به گزارش نما به نقل از روزنامه الحیات، شاه اردن همچنین بر ضرروت حفظ یکپارچگی سوریه تاکید و اضافه کرد: باید با راه حلی سیاسی و به دور از خشونت، مشکل سوریه حل شود تا سوریه و منطقه بیش از این شاهد خشونت، فتنه انگیزی و ویرانی ها نباشند .

وی، خطر رو به افزایش تروریسم با ادامه درگیری ها در سوریه را گوشزد کرد و گفت : جنگجویانی از بیش از 60 کشور جهان در سوریه می جنگند .

شاه اردن ضمن هشدار نسبت به تجزیه سوریه گفت: این مسئله مشکلات خطرناکی برای مردم سوریه و کل منطقه در پی دارد و باید دانست که همه سناریوهای موجود برای تجزیه سوریه نتایج فاجعه انگیزی دارد .

وی افزود: اگر سوریه تجزیه شود ، حکومت های ضعیف و شکننده ای بر سر کار خواهد آمد و این، برای همسایگان سوریه نیز بسیار خطرناک است و چه بسا برخی در کشورهای دیگر نیز به فکر جدایی بیفتند .

شاه اردن درباره وجود یک اسکادران از هواپیماهای امریکایی در اردن و استقرار سامانه موشک های پاترویت داخل خاک این کشور نیز گفت: ما باید از اردنی ها حفاظت کنیم زیرا اوضاع منطقه ملتهب و پر آشوب است .

۱۳۹۳/۱/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...