نسخه چاپی

واكنش سخنگوی وزارت امور خارجه نسبت به رای دادگاهی در كانادا

عکس خبري -واکنش سخنگوي وزارت امور خارجه نسبت به راي دادگاهي در کانادا

سخنگوی وزارت امور خارجه كشورمان در واكنش به حكم صادره از سوی یك قاضی دادگاه انتاریو مبنی بر توقیف بیش از ۷ میلیون دلار از دارایی های ایران در كانادا گفت: ما اطلاعی از مراحل این پرونده نداریم وتاكنون از مجاری دیپلماتیك موردی به اطلاع ایران نرسیده است . به سادگی می توان گفت كه روند متعارف و كامل قضایی در مورد این پرونده طی نشده و لذا اگر رایی صادر شده، از نظر ما ارزش قانونی ندارد.

به گزارش نما به نقل از مهر، مرضيه افخم با اشاره به تصمیم یکجانبه دولت کانادا در تعلیق روابط دیپلماتیک از شهریور 1391 و بسته شدن سفارتخانه های دو کشور افزود: بر اساس قوانین بین المللی، اموال دیپلماتیک از مصونیت برخوردارند و نادیده گرفتن حقوق بین الملل تبعات خاص حقوقی خود را در پی خواهد داشت.

وی خاطر نشان ساخت: با توجه به اين رویکرد دولت کانادا، ماهیت سیاسی حکم کاملا روشن بوده و این آرا، ارزش قضایی ندارند و طبیعی است جمهوری اسلامی ایران حقوق مادی و قضایی خود را در کانادا محفوظ می داند و تعهدات بین المللی دولت کانادا را در این خصوص یاد آوری می کند.

افخم با تاكيد بر اينكه جمهوری اسلامی ایران به عنوان قربانی تروریسم، همواره این پدیده غیر انسانی را محکوم کرده؛ اعمال معيار دو گانه کشورهای غربی از جمله کانادا در مواجهه و مبارزه با تروريسم را موجب عدم ريشه كني تروریسم و حتي گسترش آن توصيف كرد.

۱۳۹۳/۱/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...