نسخه چاپی

رضایی كوچی:

آخرین وضعیت طرح جایگزین مسكن مهر

عکس خبري -آخرين وضعيت طرح جايگزين مسکن مهر

عضو كمیسیون عمران مجلس با بیان اینكه تعلل دولت در تعیین سیاست های بخش مسكن را عامل اصلی ركود بازار مسكن سال گذشته اعلام كرد و گفت: با ادامه این روند در سال 93 و مبهم ماندن سیاست های بخش مسكن گرانی ها تداوم خواهد داشت.

به گزارش نما ، محمدرضا رضایی کوچی در خصوص وضعیت بازار مسکن در سالی که گذشت و سال جدید، گفت: در سال 92 بازار مسکن دچار رکو بود و خرید و فروش و ساخت مسکن رونق نداشت چرا که در نیمه دوم سال دولت تغییر کرد و دولت جدید هم سیاست های خود را مشخص نکرده بود.
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه دولت دهم در بخش مسکن سیاست های مسکن مهر را دنبال می کرد، افزود: دولت یازدهم که در نیمه دوم سال 92 روی کار آمد فقط سیاست های دولت قبل به خصوص مسکن مهر را به چالش کشید و هیچ طرح جدیدی را جایگزین و اعلام نکرد.
دولت طرح جایگزین مسکن مهر را اعلام نکرد
این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به اینکه بعد از شروع به کار دولت یازدهم همه مردم و مسئولان منتظر بودند دولت سیاست های خود در بخش مسکن را اعلام کند، تصریح کرد: آخوندی وزیر راه و شهرسازی دولت بارها اعلام کرد که سیاست های خود را اعلام می کنم اما سال 92 هم به پایان رسید و اتفاق خاصی در بخش مسکن رخ نداد.
عضو کمیسیون عمران مجلس تعلل دولت در تعیین و اعلام سیاست های خود در بخش مسکن را عامل اصلی رکود بازار مسکن در سال گذشته اعلام کرد و افزود: در نیمه دوم سال 92 معاملات مسکن خیلی کم بود و بنگاه های معاملاتی رونقی نداشتند چرا که سیاست های دولت معلوم نبود و نه خریدار خانه می خرید و نه فروشنده خانه های خود را می فروخت.
رضایی کوچی با اشاره به اینکه در سال گذشته ساخت و ساز مسکن بسیارکم بود، ادامه داد: سیاستهای دولت کاملا نامشخص بود و سال هم تمام شد و این سیاست ها بازهم مشخص نشد که در صورت ادامه این روند در سال 93 رکود در بازار مسکن قطعی خواهد بود.
این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه قیمت مسکن در سال 92 راکد بود و افزایش و کاهش خاصی نداشت، تصریح کرد: در یک مقطع زمانی تولیدکنندگان بخش مسکن مجبور شدند واحدهای ساخته شده را به قیمت پایین تر بفروشند و قیمت مسکن تا حدودی کاهش یافت اما موقت بود.
عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس با یادآوری اینکه به علت مشخص نبودن سیاست های دولت، سازندگان مسکن در سال 92 فعالیت جدی نداشتند، تصریح کرد: بر این اساس مسکن به اندازه کافی عرضه نشد و بین عرضه و تقاضا تعادل وجود نداشت و اگر این روند ادامه پیدا کند افزایش قیمت در سال جدید قطعی است مگر اینکه دولت سیاست های خود را معلوم و تسهیلات خاصی را به این حوزه اختصاص دهد. و سیاست های حمایتی خود را اعلام کند.
رضایی کوچی با یادآوری اینکه از نمایندگان سوال کننده از وزیر راه و شهرسازی در خصوص سیاست های بخش مسکن بوده است، گفت: در جواب نمایندگان، وزیر حرف خاصی نداشت و برنامه ها بیشتر کلی و مبهم و غیر شفاف بود به طوری که حتی خود وزیر هم از برنامه های پیشنهادی خود قانع نشد.
این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر اینکه نمی توان به این برنامه های مبهم و غیرشفاف برای ایجاد تحول در بخش مسکن امیدوار بودف تصریح کرد: در آخرین مذاکراتی که با وزیر انجام شد قراربود سیاست های خود را ظرف دو ماه پایانی سال 92 اعلام کند تا ارزیابی دقیقی از وضعیت این بخش در سال جدید انجام گیرد اما کاری انجام نشد.
عضوهیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس قصد کمک به دولت و مردم را دارد، افزود: اگر دولت سیاستهای خود را معلوم نکند افزایش قیمت مسکن در سال 93 با توجه به اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها قطعی است

۱۳۹۳/۱/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...