نسخه چاپی

تندرو ضدایرانی

شاهزاده مقرن بن عبدالعزیز، نایب ولیعهد سعودی یك تندرو ضدایرانی است كه از تبدیل هلال شیعی به ماه كامل در هراس است.

به گزارش نما ، به نقل از فارس، روزنامه اتریشی اشتاندارد در تحلیلی از انتصاب شاهزاده مقرن، به سمت نیابت ولایت عهد رژیم آل‌سعود، تصریح کرد که وی یک تندروی ضد ایرانی است.
بنابراین گزارش، مقرن مناسبات خوبی با آمریکا دارد اما گفته می‌شود که برای مثال در مورد ایران یک تندرو است. این انتصاب همراه با شایعه‌ی بازگشت شاهزاده بندر، رئیس سازمان اطلاعات بعد از غیبتی طولانی به معنای پیام سعودی به واشنگتن است که اجازه‌ دخالت در امور داخلی عربستان را ندارد.
اشتاندارد تصریح کرد: برگماری مقرن تأیید خط مشی سیاسی عربستان نیز هست و جواب ردی به مخالفان داخلی. به باور ناظران، یک پسر دیگر عبدالعزیز، احمدِ ۷۲ ساله، در زمره‌ این منتقدان است. این درست که احمد یکی از هفت پسر قدرتمند عبدالعزیز است که از همسر محبوب‌اش، «حصه بنت السدیری» داشت، اما با این وجود مورد توجه قرار نمی‌گیرد.
این نشریه اتریشی افزود: از وقتی مقرن به عنوان معاون دوم نخست وزیر برگزیده شد معلوم بود که نامزدی‌اش جدی است: این مقام به عنوان سکوی پرش برای ولایتعهدی است. وقتی مقرن در سال ۲۰۱۲ جای خود را در ریاست سازمان اطلاعات به بندر داد، تضعیف شده محسوب می‌شد.
این گزارش می‌افزاید: مقرن استاندار حائل و مدینه بوده و مدتها مسوولیت تنظیم مناسبات سعودی را با افغانستان و پاکستان برعهده داشته است. تردید در این باره که آیا او اصولاً به پادشاهی خواهد رسید به مادرش مربوط می‌شود که ظاهراً زنی یمنی و غیر اشرافی بوده است.
از طریق ویکی لیکس اظهارات خصوصی مقرن را درباره‌ی اوباما می‌شناسیم وهشدارش که «هلال شیعی» می‌تواند، اگر که جلوی ایرانی‌ها گرفته نشود به ماه بدر تبدیل شود.

۱۳۹۳/۱/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...