نسخه چاپی

محورهای مذاكرات وین 3 مشخص شد

عکس خبري -محورهاي مذاکرات وين 3 مشخص شد

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و كاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی به عنوان روسای مذاكره كننده ایران و گروه 1+5، دوشنبه شب در ضیافت شام كاری، محورهای مذاكراتی قابل طرح در مذاكرات وین 3 را مشخص كردند.

به گزارش نما ، در این ضیافت شام کاری که در محل دفتر نمایندگی ایران در وین برگزار شد، ظریف و اشتون گزارش ارائه شده از سوی کارشناسان فنی دو طرف حاصل سه روز نشست کارشناسان فنی در روزهای 14 تا 16 فروردین ماه در وین که به ریاست حمید بعیدی نژاد از ایران و استفان کلمنت دستیار خانم اشتون از طرف 1+5 برگزار شد را بررسی کردند.
ظریف و اشتون با بررسی گزارش فنی و کارشناسی ارائه شده از سوی کارشناسان دو طرف محورهای باقی مانده برای انجام مذاکرات با هدف نزدیک تر کردن دیدگاه ها را برای طرح در مذاکرات رسمی وین 3 مشخص کردند.
مذاکرات رسمی ایران و 1+5 صبح روز سه شنبه به ریاست ظریف و اشتون آغاز می شود و در ادامه، نشست های رسمی با حضور معاونان برگزار خواهد شد.
وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه در بدو ورود به وین در گفت و گو با خبرنگاران تاکید کرد که در این مرحله از مذاکرات تصمیم بر این است که همه مباحث باقی مانده برای تبادل نظر مورد بررسی قرار گرفته و بحث ها جمع شود تا از مرحله بعدی مذاکرات در اردیبهشت ماه دو طرف برای تدوین متن مشترک آماده شوند.
هیات های مذاکره کننده در اظهارات قبلی خود نسبت به دست یابی به توافق نهایی در مهلت تعیین شده 6 ماهه که در پایان آن تاریخ 30 تیرماه ( 20 جولای) عنوان شده ابراز خوشبینی و امیدواری کرده اند.

۱۳۹۳/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...