نسخه چاپی

مسئولان اشتغال را سرلوحه قرار دهند

عکس خبري -مسئولان اشتغال را سرلوحه قرار دهند

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس گفت: به جای اینكه مسئولان همت كرده و به قلع و قمع نیروهای ارزشی كنند، اشتغال را در سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند.

به گزارش نما ، به نقل از خبرگزاری تسنیم، چند تن از نمایندگان مجلس تذکرات شفاهی خود را در صحن علنی بیان کردند.
محمدتقی توکلی نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی به رئیس جمهور خواستار رعایت اصل 3 قانون اساسی و رفع تبعیضات ناروا در خصوص تخصیص اعتبار به طرح‌های مهم شهرستان الیگودرز شد.
وی با اشاره به خسارت وارده به کشاورزان الیگودرز گفت: حق‌ آب کشاورزان منطقه الیگودرز مورد غفلت واقع شده است و آب مردم را جلوی چشم‌شان به قم منتقل می‌کنند، لذا انتظار داریم رئیس جمهور هر چه سریعتر چاره‌ای بیندیشد.
نماینده مردم الیگودرز را بیان اینکه با گذشت 35 سال از عمر انقلاب برخی روستاها فاقد راه ارتباطی و ارتباط تلفنی هستند، از وزیر راه درخواست کرد تا برای حل این مسئله دستور ویژه بدهد.
**موسوی اصل: دولت گزارش هر 3 ماه یکبار اقدامات خود جهت تحقق شعار سال را ارائه کند
در ادامه میرقسمت موسوی اصل نماینده مردم گرمی در مجلس طی تذکر شفاهی اظهار داشت: مسلم است که تحقق شعار سال بدون عزم ملی و مدیریت جهادی میسر نمی‌شود لذا از مسئولان درخواست دارم گزارش هر 3 ماه یکبار در خصوص اقدامات خود جهت تحقق شعار سال را ارائه کند.
وی خاطرنشان کرد: از وزارت امور خارجه می‌خواهم به قطعنامه پارلمان اروپا جواب دهد. برخی کشورهای اروپایی که کل جمعیت آنها به اندازه جمعیت رای‌دهندگانشان نیست چطور جرات می‌کنند که انتخابات حماسی ما را غیردموکراتیک بخواهند.
حسین گروسی نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در تذکر به وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: با ورود جبهه هوای سرد در روزهای دوم، سوم، یازدهم و دوازدهم فروردین همزمان با گلدهی باغ‌های میوه، سرمای هوا باعث خسارت به 9178 هکتار زمین کشاورزی در شهریار، قدس و ملارد شد که در مجموع 210 میلیارد تومان خسارت وارد شد و انتظار داریم که وزارت جهاد کشاورزی توجه ویژه داشته باشد.
وی از وزیر آموزش و پرورش خواست که نسبت به پرداخت معوقات معلمان و فرهنگیان تا روز معلم اقدام کند.
در ادامه ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی در تذکری در خصوص فضاسازی برای عدم ثبت‌نام مردم در طرح هدفمند‌ی یارانه‌ها گفت: ما حامل های انرژی از قبیل برق، گاز، آب و بنزین را گران کردیم و پول آن را از مردم می‌گیریم و مقداری را که می‌خواهیم به مردم برگردانیم رسانه‌ها را سازماندهی کردیم که مردم را در معذوریت قرار دهند و تهدید می‌کنیم که ثبت‌نام نکنند.
**انتقاد آقامحمدی از فضاسازی برای عدم ثبت‌نام مردم در طرح هدفمند‌ی یارانه‌ها
وی با بیان اینکه ثبت‌نام کردن در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها حق مردم است، افزود: آنهایی که نیازمند هستند نباید کاری کرد که در رودربایستی قرار گیرند و به جای فضاسازی باید جلوی ریخت و پاش‌ها و فسادها را بگیریم و از فشار به مردم برای عدم ثبت‌نام ممانعت کنیم.
نماینده مردم خرم‌آباد با اشاره به بیکاری در کشور گفت: رئیس جمهور در زمان انتخابات این جمله را مطرح کرد که دولت تدبیر و امید نخواهد گذاشت جوانان بیکار در مقابل خانواده‌ها و فرزندانشان شرمنده شوند. باز مرکز آمار ایران، لرستان را اولین استان بیکار کشور اعلام کرده و بیکاران همچنان در مقابل خانواده‌های خود شرمنده‌اند لذا به جای اینکه مسئولان همت کرده و به قلع و قمع نیروهای ارزشی کنند، اشتغال را در سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند.
در ادامه محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانون هدفمندی یارانه‌ها طی تذکر شفاهی اظهار داشت: از مردم درخواست می‌کنیم که نسبت به انصراف از دریافت یارانه اقدام کنند.
وی ادامه داد: در این مرحله چه پرداخت نقدی یا افزایش نرخ حامل‌های انرژی دقت بر تحقق عدالت اجتماعی در جامعه شود و به گونه‌ای مناسب و با تدبیر عمل شود که به ساحت مردم ایران توهین نشود و رسانه‌های بیگانه اجازه توهین نداشته باشند.
نماینده مردم یزد در مجلس افزود: بهتر بود کسانی که انصراف از یارانه می‌دادند استانی قلمداد می‌شد و معادل ریالی یارانه‌های انصرافی با تخصیص همان بودجه واحد تولیدی بزرگ ایجاد می‌شد و سهام این واحد به انصراف دهندگان داده می‌شد؛ این کار در آینده فوایدی از جمله جلوگیری از افزایش نقدینگی در جامعه، حمایت از تولید و اشتغالزایی دارد.
جوکار در پایان با اشاره به حضور 100 هزار اتباع کشورهای دیگر گفت: به دلیل تفاوت سبک زندگی و فرهنگ اتباع دیگر کشورها مشکلاتی برای مردم بومی به وجود آورده است و در کاهش امنیت استان نیز اثر داشته که در این خصوص خواستار حل این موضوع هستیم.
**عباسی: این همه تعامل در آخر رئیس جمهور ایران غیرقانونی خوانده می‌شود
در پایان حمیدرضا مشهدی‌ عباسی نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی از وزیر امور خارجه درخواست محکوم کردن زیاده‌خواهی‌های آمریکا را کرد و افزود: از تیم مذاکره کننده می‌خواهم همانطور که به عزت ایران توجه کردند، هر چه بیشتر به این موضوع دقت کنند تا به دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی لطمه وارد نشود و جواب یاوه‌گویی‌های آمریکا سریعا داده شود؛ چرا این همه تعامل در آخر رئیس جمهور ایران غیرقانونی خوانده می‌شود.
وی در تذکر دیگری به وزیر دارایی گفت: دریافت مالیات در حوزه انتخابیه من تصاعد هندسی دارد و گویا مدیران شرق استان تهران حوزه انتخابیه بنده را با شمال تهران مقایسه می‌کنند. لذا خواستار بررسی این موضوع هستند.

۱۳۹۳/۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...