نسخه چاپی

۹۸۰۰ نیروی آمریكایی در افغانستان باقی می مانند

اوباما اعلام كرد ۹۸۰۰ نیروی آمریكایی در افغانستان باقی خواهند ماند.

به گزارش نما، واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری رویترز از واشنگتن ،باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه با اعلام برنامه ای درخصوص باقی ماندن 9800 نیروی آمریکایی در افغانستان در سال 2015 گفت افغانستان یک مکان بی عیب و نقص و ایده آل نخواهد بود و این وظیفه آمریکا نیست که آنجا را به چنین مکانی تبدیل کند.

اوباما همچنین با پیش بینی انتقادها از تصمیم خود برای خارج کردن تقریبا همه نیروهای آمریکایی از افغانستان تا پایان سال 2016 افزود نیروهای امنیتی افغان نشان داده اند قادر به دفاع از کشورشان هستند.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا با اعلام برنامه ای برای پایان دادن به طولانی ترین جنگ آمریکا پس از حملات 11 سپتامبر گفت نیروهای آمریکایی تا پایان سال 2016 خروج خود را از افغانستان تکمیل خواهند کرد.

اوباما که این اظهارات را در کاخ سفید بیان می کرد تایید کرد 32 هزار نیروی آمریکایی که هم اکنون در افغانستان مستقر هستند در آغاز سال 2015 به حدود 9800 نفر کاهش خواهند یافت.

تعداد این نیروها تا پایان سال 2015 به نصف کاهش می یابد و در پایان سال 2016 حضور آمریکا در افغانستان در سطح عادی سفارتخانه به همراه یک دفتر امنیتی به منظور کمک به افغان ها خواهد بود.

عملیات رزمی آمریکا در پایان سال 2014 متوقف می شود و این بدین معنی است که نیروهای آمریکایی از سال آینده ، دیگر در شهرهای افغانستان گشت زنی نخواهند کرد.

این کاهش نیرو به امضا موافقتنامه امنیتی دوجانبه بین افغانستان و آمریکا بستگی دارد که تعیین کننده شروط ادامه حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان پس از سال 2014 خواهد بود.

حامد کرزای رئیس جمهور افغانستان تاکنون از امضا این موافقتنامه امنیتی دوجانبه خودداری کرده است اما هر دو نامزد انتخاباتی که قرار است در دور دوم انتخابات ریاست جمهور افغانستان رقابت کنند اعلام کرده اند این موافقتنامه را امضا خواهند کرد.

۱۳۹۳/۳/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...