نسخه چاپی

بازتاب بیانات امام خامنه‌ای در رسانه‌های جهان/

خبرگزاری روسیه: ایران به ۱۹۰ هزار سانتریفیوژ نیاز دارد

خبرگزاری روسی ایتارتاس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره نیاز واقعی كشورمان در حوزه غنی‌سازی نوشت كه ایران به ۱۹۰ هزار سانتریفیوژ نیاز دارد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم؛ خبرگزاری روسی ایتارتاس ضمن اشاره به بیانات حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای درباره نیاز عملی و واقعی کشورمان در حوزه غنی‌سازی اورانیوم به نقل از رسانه‌های داخلی ایران نوشت که بر اساس فرمایشات رهبر ایران به ۱۹۰ هزار سانتریفیوژ نیاز خواهد داشت.

رهبر معظم انقلاب ضمن فرمایشاتی در جمع مسئولان و کارگزاران نظام فرمودند: "نیاز قطعی کشور در بحث ظرفیت غنی‌سازی ۱۹۰ هزار سو است... تیم مذاکره کننده مطمئناً اجازه دست‌اندازی به حقوق ملت را نخواهد داد."

دور نهایی مذاکرات هسته‌ای بین ایران و شش قدرت جهانی از روز ۱۱ تیر (۲ جولای) در وین، پایتخت اتریش، آغاز شده و تا ۲۹ تیر (۲۰ جولای) ادامه خواهد یافت.

کشورهای غربی بالاخص آمریکا بارها اعلام کرده‌اند که برنامه هسته‌ای ایران بالاخص در حوزه غنی‌سازی باید به شدت محدود شود. اما مقامات کشورمان با تأکید بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای کشورمان تصریح کرده‌اند که از هیچ یک از حقوق مشروع و مسلم مردم ایران در حوزه انرژی هسته‌ای کوتاه نخواهند آمد.

۱۳۹۳/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...