نسخه چاپی

جنایات رژیم صهیونیستی از سوی كشورهای اسلامی محكوم شد

نشست سفرای كشورهای عضو سازمان همكاری‌های اسلامی در مقر سازمان ملل متحد در نیویورك خواستار اقدام فوری شورای امنیت برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین شد.

به گزارش نما به نقل از فارس حسین دهقانی سفیر و سرپرست نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد؛ همراه با سایر شرکت کنندگان در این نشست؛ ضمن محکومیت شدید این رژیم در حمله به مردم بی دفاع فلسطین؛ آمادگی کشورهای متبوع خود را برای حمایت و کمک به مردم قهرمان فلسطین اعلام کرد.

سفیرکشورمان با اشاره به سیاست‌های نژاد پرستانه، تجاوز گرانه و توسعه‌طلبانه رژیم صهیونیستی که در طول بیش از پنج دهه ادامه یافته است تهاجم اخیر این رژیم به غیر نظامیان و مناطق مسکونی غزه را مصداق جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت دانست .

وی ضمن استقبال از بیانیه وزرای خارجه OIC که روز 19تیر ماه جاری در جده به تصویب رسید؛ این بیانیه را زمینه مشترکی برای همکاری‌های عملی میان سازمان همکاری‌های اسلامی و جنبش عدم تعهد و سایر تشکیلات بین ا‌لمللی برای توقف جنایات صهیونیست‌ها دانست.

در این نشست مقرر شد که کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی تلاش‌های سیاسی خود؛ بویژه در شورای امنیت و در صورت لزوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد؛ برای توقف فوری این تهاجم به غزه را تشدید کنند.

کشورهای اندونزی و مراکش کمک‌های مالی خود را به مردم غزه اعلام کردند و از سایر کشورها نیز خواسته شد که در این شرایط دشوار به یاری مردم فلسطین بشتابند.

در این نشست همچنین از پیشنهاد ایران مبنی بر برگزاری نمایشگاه عکسی در محل ساختمان سازمان ملل متحد در نیویورک به گونه‌ای که قربانیان بیگناه حملات اخیر به غیر نظامیان و مناطق مسکونی را به تصویر کشد؛ استقبال گردید و مقرر شد که نمایندگی فلسطین در اولین فرصت به این پیشنهاد جامه عمل پوشاند.

۱۳۹۳/۴/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...