نسخه چاپی

واكنش شدید نوری المالكی به معرفی العبادی به عنوان نخست وزیر

عکس خبري -واکنش شديد نوري المالکي به معرفي العبادي به عنوان نخست وزير

نخست وزیر عراق شامگاه دوشنبه در سخنان شدیداللحنی به اقدام فواد معصوم رئیس جمهوری این كشور در مامور كردن حیدرالعبادی برای تشكیل دولت جدید واكنش نشان داد و آن را اقدامی غیر قانونی خواند.

به گزارش نما، مهر به نقل از المسله، نوری المالکی تاکید کرد مامور شدن حیدر العبادی برای تشکیل دولت، هیچ ارزشی ندارد و ائتلاف دولت قانون، فراکسیون بزرگتر است .

وی افزود ائتلاف دولت قانون خواهان حرکت در چارچوب قانون اساسی است و وی در برابر تمام تجاوزات از قانون اساسی خواهد ایستاد.


مالکی در سخنانی که از تلویزیون عراق پخش می شد، اظهار داشت نقض قانون اساسی با زیر پا گذاشتن مهلت قانونی آغاز شد که بنا بود پنجشنبه گذشته از سوی دادگاه فدرال یکسره می شد و هشدار دادم که رئیس جمهوری به خاطر آن بازخواست خواهد شد.

وی افزود مامور شدن العبادی ارزشی ندارد و ائتلاف دولت قانون فراکسیون بزرگتر است و نمی توان آن را از طریق یک روند داخلی و خارجی مورد حمایت آمریکا دور زد.

وی با تاکید بر اینکه دولت آمریکا که خود را یک کشور دموکراتیک می داند، اکنون از نقض قانون اساسی در عراق حمایت می کند، افزود تمام داده های موجود از نظر تعداد آرا و تعداد کرسی ها به نفع ما است و دولت قانون 103 کرسی و بیش از سه میلیون رای دارد.

مالکی گفت آنچه رخ داده، باطل و نقض قانون اساسی و تصمیمات دادگاه قانون واضح است و ما امروز در مقابل نقض خطرناک قانون اساسی قرار داریم و در این زمینه شکایتی تقدیم کردیم.

نخست وزیر عراق اظهار داشت شایسته بود که رئیس جمهور به جای مامور کردن، در خود بازنگری می کرد.

ائتلاف دولت قانون می خواهد در چارچوب قانون اساسی حرکت کند و در مقابل هر گونه تجاوز از قانون اساسی خواهد ایستاد.

۱۳۹۳/۵/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...