حجت الاسلام مجید نصیرایی در گفتگو با نما:

كاهش سرعت اینترنت هیچ ارتباطی با طرح صیانت ندارد

عکس خبري -کاهش سرعت اينترنت هيچ ارتباطي با طرح صيانت ندارد

سخنگوی كمیسیون فرهنگی مجلس گفت: موضوعاتی چون گرانی و یا كاهش سرعت اینترنت هیچ گونه ارتباطی به طرح مدیریت خدمات فضای مجازی موسوم به طرح صیانت ندارد و نباید این مسائل را به طرح مذكور نسبت داد.

حجت الاسلام مجید نصیرایی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی «نما» در واکنش به کسانی که ادعا کردند گرانی اینترنت حاکی از اجرای طرح صیانت است، اظهار داشت: معمولاً برخی از افراد از این نوع ادبیات و گفتمان استفاده می‌کنند و این مظلومیت جریان انقلاب، مجلس و دولت است.

وی بیان کرد: بعضاً یکسری حرف‌های خلاف واقع و کذب به راحتی گفته می‌شود و هیچ هزینه‌ای برای افرادی که به این موضوعات دامن می‌زنند، ایجاد نمی‌شود. آنان خبر کذب و اشتباهی را منعکس می‌کنند و متأسفانه موجی را در جامعه ایجاد می‌کنند و عده‌ای هم این اخبار کذب را باور می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این در حالی است که طرح مدیریت خدمات فضای مجازی موسوم به طرح صیانت در مجلس و مجموعه‌های مختلف چون شورای عالی فضای مجازی در حال بررسی است و درباره مفاد آن بحث‌های کارشناسی زیادی تاکنون مطرح شده و همچنان بررسی این طرح ادامه دارد.

نماینده مردم فردوس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هنوز طرح مدیریت خدمات فضای مجازی نهایی و تصویب نشده و تبدیل به قانون هم نشده است. موضوعاتی چون گرانی و یا کاهش سرعت اینترنت هیچ گونه ارتباطی به این طرح ندارد و نباید این مسائل را به طرح مذکور نسبت داد.

نصیرایی تاکید کرد: باید این موضوعات ریشه‌یابی و مشخص شود که چرا برخی از افراد و جریانات به چنین موضوعاتی دامن می‌زنند. برخی افراد ناآگاه و بی‌اطلاع چنین مباحثی را مطرح می‌کنند.

وی ادامه داد: این نوع ادبیات و صحبت‌ها سرپوش گذاشتن بر ناکارآمدی‌ها، ضعف‌ها و ترک فعل‌های فراوانی است که در گذشته وجود داشته است. زیرساخت‌های لازم برای توسعه شبکه اینترنت در دولت گذشته ایجاد نشد.

نصیرایی بیان کرد: متأسفانه کسانی که در دولت گذشته بر مسند دولت و وزارت ارتباطات تکیه زده بودند، بیشتر از آنکه پاسخگو باشند، ضعف‌های فراوانی در این حوزه داشتند و نتوانستند زیرساخت‌های لازم را برای توسعه این شبکه و بهبود کیفیت اینترنت ایجاد کنند. آن افراد بیشتر گفتار درمانی می‌کردند.

۱۴۰۱/۲/۱۳

اخبار مرتبط