تصویب كمك ۴۰ میلیارد دلاری آمریكا به اوكراین

عکس خبري -تصويب کمک ?? ميليارد دلاري آمريکا به اوکراين

منابع خبری آمریكایی گزارش دادند كه در پی درخواست رئیس جمهور این كشور، مجلس نمایندگان ایالات متحده به سرعت و با افزودن چندین میلیارد دیگر، بودجه درخواست شده را برای كمك به اوكراین تصویب كرد.

به گزارش نما، مجلس نماینگان آمریکا لایحه بودجه ۴۰ میلیارد دلاری را جهت کمک به اوکراین که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بر ضرورت ارائه هر چه فوری آن پافشاری کرده بود، تصویب کرد.

پس از این مرحله، مجلس سنای این کشور نیز باید آن را تأیید کند تا بایدن بتواند آن را به عنوان قانون امضا کند.

«چاک شومر» رهبر اکثریت سنا روز گذشته گفته بود که پس از تصویب این بسته توسط مجلس نمایندگان، سنا به سرعت برای تصویب این مصوبه و ارسال آن به میز بایدن اقدام خواهد کرد.

رسانه‌های آمریکایی روز گذشته اعلام کردند که کنگره آمریکا با به تعویق انداختن بررسی بودجه‌های ضروری داخلی مانند بودجه اضافی مرتبط با همه گیری ویروس کرونا در این کشور، طی اقدامی با افزودن چندین میلیارد دیگر به بودجه ۳۳ میلیاردی درخواستی بایدن جهت کمک به اوکراین، تصویب سریع آن را در اولویت قرار داد.

بایدن روز دوشنبه از کنگره این کشور خواست تا فوراً لایحه کمک به اوکراین را تصویب کند و برای اولین بار هشدار داد که کمک‌های موجود در تقریباً طی ده روز به پایان می‌رسد.

وی در بیانیه‌ای خطاب به کنگره گفت: در چند روز آینده آن (طرح تصویب شده) روی میز کار من باشد.

آمریکا به صراحت اعلام کرده است که قصد دارد از اوکراین حمایت طولانی مدت به عمل آورد و تاکنون میلیاردها دلار کمک‌های نظامی به اوکراین ارسال کرده است، مسئله‌ای که از سوی مسکو به عنوان ریختن بنزین بر روی آتش درگیری‌ها تلقی شده است.
منبع: مهر

۱۴۰۱/۲/۲۱

اخبار مرتبط