مردم سوریه از عبور یك كاروان نظامی آمریكا جلوگیری كردند

عکس خبري -مردم سوريه از عبور يک کاروان نظامي آمريکا جلوگيري کردند

منابع خبری جمعه شب گزارش دادند؛ مردم سوریه از عبور كاروان نیروهای آمریكایی در استان القامشلی در استان الحسكه در شمال شرق سوریه جلوگیری كردند.

به گزارش نما، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از منابع محلی اعلام کرد که این کاروان متشکل از پنج خودروی نظامی بود که تلاش کردند از روستاهای "صالحیه حرب"، "مشیرفه" و "تل ذهب" در حومه شهر قامشلی عبور کنند که اهالی این منطقه به کمک یک جایگاه ایست و بازرسی ارتش دمشق مانع از عبور این کاروان نظامی شدند و آنها را از این منطقه دور کردند.

سانا همچنین گزارش داد که اهالی روستای "تل ذهب" در حومه قامشلی نیز دو هفته پیش نیز ضمن ممانعت از ورود کاروان خودروهای نظامی آمریکایی مرکب از پنج خودروی زرهی به روستای خود، آنها را از این منطقه بیرون راندند.

این چندمین بار است که مردم از ورود نیروهای اشغالگر آمریکایی به این منطقه از خاک سوریه جلوگیری می کنند؛ اوایل اسفندماه نیز چهار خودروی زرهی متعلق به نیروهای آمریکایی قصد داشتند از روستای «تل ذهب» واقع در جنوب شهر قامشلی عبور کنند که با ممانعت نیروهای ایست و بازرسی ارتش سوریه مواجه شده و منطقه را ترک کردند.

نیروهای ارتش سوریه بارها از ورود کاروان نظامی نیروهای آمریکایی به شهرها و روستاهای استان حسکه جلوگیری کرده‌اند.

با شکست گروه تروریستی «داعش» به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذرماه سال ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیماً جایگزین این گروهک تروریستی شدند و دقیقاً از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه کردند.

مناطق تحت اشغال نیروهای آمریکایی و شبه نظامیان تحت حمایت واشنگتن موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوریه» (قسد) در الحسکه و دیگر مناطق شمالی سوریه، همواره شاهد اعتراضات شهروندان سوری به حضور اقدامات تروریستی اشغالگران و شبه نظامیان علیه ساکنان این مناطق است.

دولت سوریه بارها تاکید کرده که این شبه نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت این کشور ندارند و حضور آنان غیر قانونی است.
منبع: ایرنا

۱۴۰۱/۲/۲۴

اخبار مرتبط