واكنش عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال به درگیری فیزیكی ماجدی و اسكوچیچ

عکس خبري -واکنش عضو هيات رئيسه فدراسيون فوتبال به درگيري فيزيکي ماجدي و اسکوچيچ

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال توضیحاتی را در خصوص وضعیت داوران و همچنین شرایط فعلی فدراسیون ارائه كرد.

به گزارش نما، خداداد افشاریان در خصوص برگزاری کلاس‌های آموزشی برای داوران فوتبال بانوان کشور اظهار داشت: از رئیس کمیته داوران فوتسال فیفا برای کلاس‌های نظارت بانوان دعوت کردیم. امروز آقایان هستند و در نهایت داوران لیگ برتر روز پنجشنبه می آیند. امیدواریم بتوانیم دانش افزایی خوب را برگزار کنیم و فصل جدید را با رفتاری حرفه ای شروع کنیم. خوشبین هستم که بتوانیم آنچه می خواهیم با حضور نفر اول فیفا در این کلاس ها اتفاق بیفتد و برای سال آتی حداقل در فوتسال خوش یمن باشد.

رئیس کمیته داوران در خصوص اشتباهات داوری و آموزش داوران برای کار با VAR در مسابقات بین المللی، گفت: در مسابقات فوتسال مشکلاتمان نسبت به فوتبال کمتر است. به همین خاطر دغدغه کمتری در مورد این گروه از داوران داریم. در خصوص حضور در بازی‌های بن المللی مشغول انجام کارهایی هستیم و صحبت هایی هم با ماجدی و دوستان انجام شده است. مشکلات خاصی در مورد VAR‌وجود داشته، سعی می کنیم در اوایل پاییز و مهر داوران را به کلاس بفرستیم یا در داخل کشور آموزش بدهیم.

افشاریان در مورد داورانی که می تواندد در این کلاس ها شرکت کنند ولایسنس بگیرند، عنوان کرد: در مورد علیرضا فغانی مشکلی نداریم. او با تیمش در جام جهانی است و دعا می کنم اتفاق خیلی خوبی برایشان بیفتد. موعود بنیادی فر هم در کلاسهایش شرکت کرده، فقط باید یک بازی با VAR‌انجام بدهد و لایسنش را بگیرد. بقیه داوران ما درگیر هستند و کسی را نفعلا نداریم. قرار است یک کلاس آموزشی احتمالا در قطر برگزار شود و بچه ها را اعزام کنیم.

وی در خصوص افزایش حقوق داوران لیگ های پایین تر و فوتسال، گفت: لیگ یک را پرداخت کردیم. به 4برابر نرسید ولی خوب بود و مشکلی نداشتیم. در بقیه رده ها سازمان لیگ همکاری کرد و در حال انجام هستیم. در فوتسال هم صحبت هایی با جابری کردیم. من خودم از حق الزحمه داوران راضی هستم. سازمان لیگ هم حق داشت. می گفت میانه مسابقات است و ما دریافتی کمتری داشتیم. سعی می کنیم فصل آینده در مورد حق الزحمه داوران مشکلی نداشته باشیم. ان شاالله تا شروع مسابقات تسویه می کنیم. نمی دانم چند ردصد پرداخت شده اما می دانم برای پرداختی با سازمان لیگ اصلا مشکلی نداریم.

افشاریان در مورد اینکه آیا تعداد داوران فصل جدید کمتر می شود، اظهار داشت: تعداد بازی ها مشخص است و تعداد داوران زیاد، این ارثی است که به من رسیده، فصل گذشته هم تعداد داوران را کم کردیم اما به آنچه که می خواستم و بهینه باشد نرسیدیم. روز 5شنبه کمیته داوران جلسه دارد. در این راستا تصمیم گیری می شود و آن را عملی می کنیم. 30داور و 50 کمک داور داریم. سعی می کنیم به استاندارد نزدیک کنیم. از ابلاغ تعداد داوران عاجز و ناراحت هستم. داوری که هفته دهم قضاوت می کند و با وجود قضاوت خوب، هفته چهاردهم پانزدهم می آید، بدون شک کیفیت لازم را ندارد. دلسرد می شود.
عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد اینکه جانشین مهرداد سراجی چه زمانی مشخص می شود، گفت: برای تصمیمات هیات رئیسه مشکلی نداریم. هر بحث و موضوعی پیش می آید اگر ماجدی و دبیرکل تصمیمی بگیرند، ما اعضای هیات رئیسه بدون جلسه می توانیم حتی امضا کنیم و به سرانجام برسانیم. در اولین جلسه که نمی دانم چه زمانی خواهد بود، اگر ماجدی و هیات رئیسه به جمع بندی برسند این اتفاق خواهد افتاد. با توجه به آرامشی که در فدراسیون وجود دارد مشغول انجام کارها هستیم. همت ما تیم ملی و جام جهانی است. افرادی که پای کار هستند به درستی پیش می روند. واقعا دوست داریم با آرامش به جام جهانی برویم. هرچند فدراسیون فوتبال خیلی فقیر است. پول نیست. حق پخش تلویزیونی را نمی دهند. اسپانسرمالی نداریم. باید به ما کمک کنند.

وی در مورد اینکه سخنگوی ورازت امورخارجه اعلام کرد دولت برنامه ریزی کاملی را برای کمک به تیم ملی در نظر گرفته، عنوان کرد: من تشکر می کنم اما باید سریع کار را انجام بدهند. باید برای فیفا دی بعدی دو بازی در نظر بگیریم. پول می خواهد. باید رایزنی کنیم و قرارداد ببندیم. ممکن است نوشدارویی بعد از مرگ سهراب باشد.

افشاریان در مورد غیبت شهره موسوی و تصمیم گیری حوزه بانوان فدراسیون فوتبال، گفت: ماجدی مسئولیت مستقیم این کار را دارد. کمیته ها هم فعال هستند. تیم های ملی هم کارشان را انجام می‌دهند. اگر موسوی بود کارها را بهتر انجام می داد اما هیچ کاری نمی ماند. جایگیزین او مشخص نیست و در انتخابات 8 شهریور باید ببینیم چه اتفاقی می افتد.

وی در مورد اخباری که در مورد برخورد فیزیکی ماجدی با سرمربی تیم ملی منتشر شد و او نیز الان به کرواسی رفته، عنوان کرد: شاید ماجدی را نمی شناسید. او آنقدر فنی و فوتبالی است که از این رفتارها به دور است. با وجود ماجدی، خودم به شخصه دغدغه ای در مورد تیم ملی و کادرفنی ندارم. این کذب محض است و اتفاقی نیفتاده است. او کارش را به درستی انجام می دهد. پسر خوب و خوش مشرب و با حس مثبتی است. ان شاالله بتواند اتفاقات خوبی را برای فوتبال رقم بزند.

افشاریان در مورد مشکلات مالی تیم ملی اظهار داشت: صددرصد مشکل مالی داریم و این واقعیت فوتبال ما است. برای اسپانسر فراخوان زده ایم اما هنوز عملی نشده است. مشکلات اداری و حقوقی وجود دارد.

وی در مورد اینکه ممکن است با وجود این مشکلات بعد از جام جهانی، اسپانسر انتخاب شود، گفت: ممنون از صحبت شما! ولی به هرصورت خیلی حیاتی است که الان به ما پول برسد. ان شاالله اتفاقات خوبی بیفتد. شاید هم خود فدراسیون مقصر باشد و من از کسی دفاع نمی کنم. فراخوان زده ایم و ان شاالله اتفاقات خوبی بیفتد.
منبع: فارس

۱۴۰۱/۳/۳۰

اخبار مرتبط