«خرسون» تا پایان سال به روسیه ملحق می شود

عکس خبري -«خرسون» تا پايان سال به روسيه ملحق مي شود

مقام محلی «خرسون» در جنوب اوكراین با ابراز اطمینان از اینكه اكثر ساكنان آنجا از پیوستن به روسیه حمایت خواهند كرد، گفت كه این استان تا پایان امسال با برگزاری یك همه پرسی به روسیه می پیوندد.

به گزارش نما، «کریل استرموسوف» معاون اداره نظامی-مدنی استان خرسون در اوکراین که تحت کنترل روسیه قرار دارد، اعلام کرد که انتظار می رود که این منطقه با برگزاری یک همه پرسی تا پایان سال جاری به روسیه بپیوندد.

استرموسوف در این باره گفت: طی سال جاری، ما همه پرسی برگزار خواهیم کرد و پس از آن از رهبری روسیه درخواست خواهیم کرد که عضویت ما را به این کشور بپذیرد.

وی افزود که این منطقه انتظار دارد تا اواخر امسال به روسیه بپیوندد.

این مقام محلی ادامه داد: روسیه کشوری است که به ما این امکان را می دهد که آینده ای داشته باشیم، آینده ای امیدوارکننده برای خودمان، در حالی که اوکراین به عنوان یک کشور و به عنوان یک پروژه غربی شکست خورده است.

استرموسوف با ابراز اطمینان از اینکه اکثریت ساکنان این منطقه از ایده پیوستن به روسیه حمایت خواهند کرد، گفت که خرسون ممکن است این همه پرسی را در پاییز برگزار کند و مقامات محلی در حال آماده سازی آن هستند.

وی پیشتر و در اوایل این ماه نیز اعلام کرده بود که ساعت رسمی منطقه مذکور به وقت مسکو تغییر یافته است.

روسیه کنترل کامل منطقه خرسون را به دست گرفته است. پیشتر «دیمیتری پسکوف» سخنگوی رئیس جمهور روسیه اعلام کرده بود که پیوستن استان خرسون به روسیه باید کاملا قانونی به انجام برسد و این موضوع به ساکنان این منطقه بستگی دارد که تصمیم بگیرند آیا به روسیه بپیوندند یا خیر.

اظهارات سخنگوی کرملین در واکنش به صحبت های یکی از رهبران طرفدار روسیه مستقر در خرسون عنوان شد که گفته بود از «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه درخواست خواهد کرد که این منطقه را به این کشور الحاق کند.

همچنین پیش از آن نیز «آندری تورچاک» دبیر شورای عمومی حزب روسیه متحد درباره خرسون گفته بود: روسیه برای همیشه اینجاست. نباید در آن شک کرد. بازگشتی به گذشته وجود نخواهد داشت. ما با هم زندگی خواهیم کرد، این منطقه را که غنی از میراث تاریخی و از مردمی است که در اینجا زندگی می‌کنند، توسعه خواهیم داد.
منبع: مهر

۱۴۰۱/۳/۳۱

اخبار مرتبط