«سیویرودونتسك» به دست نیروهای روس افتاد

عکس خبري -«سيويرودونتسک» به دست نيروهاي روس افتاد

طرف های درگیر در اوكراین تایید كردند كه كنترل كامل شهر راهبردی «سیویرودونتسك» در شرق اوكراین به دست نیروهای روسی افتاده است.

به گزارش نما، شهر راهبردی «سیویرودونتسک» در شرق اوکراین که در هفته های اخیر محل درگیری شدید بین نیروهای روسی و اوکراینی بود، به طور کامل به دست نیروهای روسی افتاد.

هر دو طرف درگیر این مسئله را تایید کرده اند.

«اولکساندر استریوک» شهردار سیویرودونتسک در تلویزیون ملی اوکراین اعلام کرد: شهر اکنون تحت اشغال کامل روسیه است. آنها در تلاشند تا نظم مد نظر خود را در آنجا پیاده نمایند.

وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد که نیروهای این کشور کنترل کامل سیویرودونتسک و شهرک «بوریوسک» در نزدیکی آن را به دست گرفته اند.

اوکراین عقب نشینی خود از شهر را «خروج تاکتیکی» برای ادامه نبرد از زمین های مرتفع تر در «لیسیچانسک» در ساحل مقابل رودخانه «سیورسکی دونتس» عنوان کرد. نیروهای جمهوری خلق دونتسک گفته اند که نیروهای مسکو اکنون در حال حمله به لیسیچانسک هستند.

سقوط شهر سیویرودونتسک و افتادن آن به دست نیروهای روسی بزرگترین پیروزی روسیه از زمان تصرف شهر بندری «ماریوپل» در ماه گذشته بوده است. این مسئله موجب تاثیری عظیم در میدان جنگ در شرق اوکراین می شود چرا که پیشتر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین اعلام کرده بود که نتیجه نبرد در این شهر سرنوشت منطقه «دونباس» (شامل مناطق دونتسک و لوهانسک که روسیه استقلال آنها را به رسمیت شناخته) را رقم خواهد زد.

پیشتر منابع خبری اعلام کردند که علی رغم سیل کمک‌های نظامی و تسلیحاتی کشورهای غربی به اوکراین، نیروهای این کشور در نبرد سنگینی که در منطقه دونباس در شرق اوکراین جریان دارد و عمدتاً به نبرد توپخانه‌ها تبدیل شده است، نسبت به نیروهای روسی تسلیحات و مهمات کمتری دارند و متحمل شکست شده اند.

نیروهای روسی می‌توانند برای ساعت‌ها آتش سنگین و مداوم را ادامه دهند، اما نیروهای اوکراینی نمی‌توانند در سلاح یا مهمات با آنها برابری کنند و باید از مهمات خود با احتیاط بیشتری استفاده نمایند.

نیروهای روسی هم اکنون در حال حمله به شهر لیسیچانسک دومین شهر راهبردی در شرق اوکراین هستند.
منبع: مهر

۱۴۰۱/۴/۵

اخبار مرتبط