نسخه چاپی

آمریكا نمی‌تواند بحران اوكراین را حل كند

رئیس پارلمان اروپا با تاكید بر اینكه بحران اوكراین یك مسئله داخلی اروپایی بوده و آمریكا نمی تواند آن را حل كند، همچنین بر لزوم مناسبات دوستانه با روسیه تاكید كرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، "مارتین شولتز" رئیس پارلمان اروپایی در گفتگو با نشریه "دی سایت" درباره نفوذ روسیه در اتحادیه اروپا هشدار داده و گفت: ما باید با تلاش پوتین برای ایجاد جدایی در اتحادیه اروپا و افزایش نفوذ خود در این اتحادیه با تمام ابزار مقابله کنیم.

وی همچنین از حمایت روسیه از احزاب افراط گرای اروپا از جمله حزب ملی فرانسه سخن گفته و در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد که خصلت غیر قابل پیش بینی بودن در روسیه افزایش پیدا کرده است.

رئیس پارلمان اروپا از اروپاییان درخواست کرد که اجازه ندهند در بین آن ها جدایی ایجاد شود.

شولتز سیاست تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه را بسیار موفقیت آمیز ارزیابی کرده و مدعی شد: اقدام متحد اتحادیه اروپا در مسئله تحریم ها عملا یک موفقیت سیاست خارجی بزرگ است که شاید به این شکل آن تا کنون وجود نداشته است.

مارتین شولتز از اتحادیه اروپا خواست که درگیری های اوکراین را به عنوان یک مسئله داخلی اروپایی مورد ارزیابی قرار داده و گفت: آمریکایی ها نمی توانند این مسئله را حل کنند. کاملا برعکس دموکرات ها و بخصوص اپوزیسیون جمهوریخواه در آمریکا تلاش می کنند این بحران را تشدید کنند.

وی افزود: اولین گام برای برطرف کردن درگیری ها در اوکراین این است که آن را یک مسئله آمریکایی-روسی ندانسته و موضوعی اروپایی بدانیم. این امر می تواند امکان این را که پوتین اجازه یک راه حل مناسب برای این بحران را بدهد فراهم کند. بحران اوکراین یک مسئله داخلی اروپایی است که برای راه حل آن من با اروپا و نه آمریکا مذاکره می کنم.

رئیس پارلمان اروپا در عین حال مناسبات خوب با روسیه را ضروری دانسته و گفت: یک اتحادیه اروپا که همسایگان آرام و پایدار دارد همچنین در مناسبات با آمریکا و چین بسیار قدرتمند تر از یک اتحادیه اروپایی است که همواره درگیر بحران ها در کشورهای همسایه خود است.

۱۳۹۳/۱۲/۲۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...