نسخه چاپی

دومین شكست شاگردان كواچ در خاك آمریكا

عکس خبري -دومين شکست شاگردان کواچ در خاک آمريکا

تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه خود در لیگ جهانی والیبال هم برابر آمریكا مغلوب شد.

به گزارش نما، ملی پوشان ایران در این مسابقه همانند دیدار نخست سه بر یک مغلوب آمریکا شدند تا از هفته سوم لیگ جهانی امتیازی به دست نیاورند.

ملی پوشان ایران در ست سوم ۲۵ بر ۲۰ آمریکا را از پیش رو برداشتند اما در ست های اول، دوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۱۶، ۲۵ بر ۱۶ و ۲۵ بر ۲۰ مغلوب مدافع عنوان قهرمانی این رقابت ها شدند.

اسلوبودان کواچ سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان در این دیدار از ترکیب سعید معروف، عادل غلامی، سید محمد موسوی، مجتبی میرزاجانپور، شهرام محمودی، فرهاد ظریف و فرهاد قائمی در ترکیب ابتدای مسابقه استفاده کرد.

جان اسپراو سرمربی تیم ملی والیبال آمریکا نیز از اندرسون، راسل، تروی، کریستنسون، هولت، اسمیت و اریک شوجی به عنوان ترکیب آغاز کننده در این مسابقه استفاده کرد.

رقابت دو تیم آمریکا و ایران پایاپای آغاز شد به گونه ای که نخستین امتیاز ست نخست به تیم ایران رسید اما وقت استراحت اول نیز ۸ بر ۷ به آمریکا رسید. در ادامه این ست آمریکا بر مسابقه مسلط شد و وقت استراحت دوم ۱۶ بر ۱۰ به آمریکا رسید. در این ست امیر غفور، فرهاد پیروت پور و مهدی مهدوی نیز برای ایران به زمین آمدند . در نهایت تیم ایران این ست را ۲۵ بر ۱۶ واگذار کرد.

در ابتدای ست دوم کواچ با آوردن امیر غفور و سامان فائزی از ابتدای کار تغییر تاکتیک داد و ارتفاع دفاع روی تور تیم ایران را افزایش داد تا بتواند مانعی برای اسپک های قدرتمند آمریکایی ها باشد. این ترفند در ابتدای این ست کارساز شد و وقت استراحت اول به سود ایران شد اما کم کم ملی پوشان ایران از آمریکا عقب افتادند تا وقت استراحت دوم ۱۶ بر ۱۰ به سود آمریکا شود.

در ادامه ست دوم محمد جواد معنوی نژاد نیز به میدان آمد. در امتیاز ۲۲ بر ۱۴ کواچ درخواست وقت استراحت کرد. در نهایت این ست نیز با امتیاز ۲۵ بر ۱۶ همانند ست نخست به سود آمریکا به پایان رسید.

در ست سوم نخستین امتیاز به ایران رسید. در این ست بازیکنان دریافت و حمله بهتری را پیگیری کردند به گونه ای که وقت استراحت اول ۸ بر ۴ به سود ایران شد. این روند ادامه داشت و در امتیاز ۱۱ تیم ایران ۶ امتیاز از حریف پیش افتاد. در ادامه درخواست ویدیو چک نیز یک امتیاز برای ایران به ارمغان می آورد. وقت استراحت دوم ۱۶ بر ۱۰ به سود ایران شد.

در ادامه این ست اختلاف امتیاز ایران به هشت نیز رسید و وقتی اختلاف به پنج بازگشت کواچ درخواست وقت استراحت کرد تا روند امتیازگیری آمریکا را پایان دهد. در امتیاز ۲۳ بر ۲۰ درخواست ویدیو چک از سوی کواچ شد که تغییری در نتیجه نداد. در نهایت این ست ۲۵ بر ۲۰ به سود ایران به پایان می رسد تا نتیجه مسابقه دو بر یک شود کار به ست چهارم کشیده شود.

در ست سوم درخشش امیر غفور و توپگیری مثال زدنی فرهاد ظریف از مهمترین عوامل پیروزی تیم ایران بود.

تیم ملی والیبال ایران ست چهارم را نیز خوب آغاز کرد و تا امتیاز چهار بر دو پیش بود. اما در ادامه رقابت دو تیم در امتیازهای ۴ تا ۶ مساوی پیش رفت. مجتبی میرزاجانپور به زمین آمد و وقت استراحت اول ۸ بر ۶ به سود آمریکا شد. این ست نیز در نهایت ۲۵ بر ۲۰ به سود آمریکا به پایان رسید.

تیم ملی والیبال ایران در نهایت این دیدار را نیز همانند مسابقه نخست سه بر یک به آمریکا قهرمان لیگ جهانی سال ۲۰۱۴ و پنجمین تیم جهان در رده بندی این رشته ورزشی واگذار کرد.

قضاوت این مسابقه را فابریزیو پاسکوالی از ایتالیا به عنوان داور اول و جاسم پرز از پورتوریکو به عنوان داور دوم بر عهده داشتند.

بیش از هفت هزار و ۵۰۰ نفر در سالن این مسابقه شاهد جدال دو تیم ایران و آمریکا بودند که اکثر آنان ایرانیان مقیم لس آنجلس و آمریکا بودند.

تیم ملی والیبال آمریکا با کسب ۶ امتیاز در دو مسابقه با ایران صدرنشین گروه B سطح یک لیگ جهانی شد. لهستان با پنج امتیاز در رتبه دوم ایستاد و روسیه و ایران به ترتیب با یک و صفر امتیاز در جایگاه های سوم و چهار قرار گرفتند.

تیم ملی والیبال ایران سومین حضور متوالی خود در لیگ جهانی را تجربه می کند که در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ به ترتیب عنوان های نهمی و چهارمی این رقابت ها را به دست آورد.

۱۳۹۴/۳/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...