نسخه چاپی

جزئیات انهدام ۷ باند سرقت و ترانزیت مواد مخدر در البرز

فرمانده نیروی انتظامی استان البرز جزئیات انهدام هفت باند سرقت و ترانزیت مواد مخدر در استان را تشریح كرد.

به گزارش نما به نقل از مهر، سردار بخشعلی کامرانی صالح پیش از ظهر چارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: با تشدید اقدامات طی سه ماه گذشته و همکاری مطلوب مردم در اطلاع رسانی به نیروهای پلیس توفیقات مطلوبی حال شد که بخش مهمی از آنها طی ۱۵ روز گذشته منجر به انهدام باندهای سرقت و ترانزیت مواد مخدر و دستگیری عوامل آن در استان البرز شد.

فرمانده انتظامی استان البرز در تشریح این عملیات ادامه داد: باندی که با شگردی پیچیده و از طریق استانهای سمنان، قم و البرز اقدام به ترانزیت مواد مخدر از مرزهای شرقی به تهران می کرد پس از شناسایی توسط عوامل اطلاعاتی پلیس، در نهایت طی عملیاتی در استان البرز دستگیر شدند.

کشف ۱.۳ تن مواد مخدر از خودروی سانتافه

وی افزود: این مجرمان بیش از یک تن و ۳۰۰ کیلو گرم مواد مخدر از نوع مورفین، حشیش و تریاک را در خودروی سانتافه جاسازی کرده و قصد جابجایی داشتند که در مسیر بویین زهرا به اشتهارد با نیروهای پلیس موجه شدند، اما برغم مسدود شدن راه توسط پلیس از مسیر گریخته و در نهایت با شلیک ۹ تیر به لاستیک خودرو متوقف و دو سرنشین دستگیر شدند.

جاسازی ۱۱۰ کیلوگرم تریاک در کامیون حامل خیار

کامرانی صالح بیان کرد: همچنین در عملیات جداگانه ۱۱۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک که در کامیونی حامل بار خیار جاسازی شده و از مرزهای شرقی به این استان آمده بود، کشف و دو نفر نیز دستگیر شدند.

وی ضمن هشدار به شهروندان برای رعایت احتیاط در استفاده از وسایل نقلیه و مسافرکشها، گفت: باند تبهکاری دیگی تحت پوشش مسافرنما و مسافرکش در قالب گروه های ۲، ۳ و ۴ نفره و با تهدید و ارعاب راننده یا مسافرین اقدام به سرقت می کردند که طی عملیاتی هفت عضو این دو باند دستگیر شدند.

۱۲ عضو باند سرقت خودرو در البرز دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان البرز عنوان کرد: همچنین باند دیگری با ۱۲ عضو شامل ۹ مرد و سه زن، با شگردی پیچیده و سواستفاده از حضور خانم همراه در جلب اعتماد مردم، اقدام به سرقت خودرو و سپس سرقت از مغازه ها می کردند که پس از شناسایی و دستگیری، ۱۵ فقره سرقت خودرو و ۱۰ فقره سرقت منزل به همراه مقادیری دسایل بجا مانده از سرقتها کشف و ضبط شد.

فروش ۵ میلیاردی اراضی اشتهارد با جعل اسناد و مدارک

وی در بخش دیگری از سخنان اظهار داشت: در حوزه اشتهارد نیز دو مجرمی که گوشهتهای منجمد و غیربهداشتی را با عنوان گوشت گرم به مردم عرضه می کردند، دستگیر شدند، همچنین باند سه نفره که با هماهنگی یک بنگاه معاملات ملکی درهمین حوزه اقدام به فروش اراضی با اسناد و مدارک جعلی کرده بودند دستگیر شدند و مشخص شد با این شیوه بیش از ۵ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند.

کامرانی صالح افزود: در حوزه شهرستان فردیس نیز باندی ۵ نفره با ۲۸ فقره سرقت از اماکن خصوصی توسط کلانتری و پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند که در مجموع ۳۲۵ ممیلیون ریال اموال مسروقه از آنان کشف و ضبط شد.

سارقان مامورنما در البرز دستگیر شدند

فرمانده انتظامی البرز از دستگیری سارقان مامورنما در این استان خبر داد و گفت: باندی چهار نفره که با سه دستگاه خودروی سمند، پژو ۴۰۵ و پارس و در لباس ماموران نیروی انتظامی اقدام به اخاذی و سرقت در سطح استان کرده بودند پس از شناسایی تویط عوامل اطلاعاتی دستگیر شدند، البته اقدامات در این زمینه همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: در مجموع طی ۱۵ روز گذشته اقدامات مطلوبی صورت گرفته که بخش اعظمی از آنها با همکاری و اطلاع رسانی مردمی محقق شد.

پیگیری ۳۶۰ پرونده در حوزه فضای مجازی

فرمانده نیروی انتظامی استان البرز در ادامه با اشاره به فعالیت حوزه های دیگر نیوری انتظامی از جمله پلیس فتا اظهارد اشت: ین حوزه طی ۹ ماه گذشته بیش از ۳۶۰ فقره پرونده را مورد پیگیری قرار داده که قریب به اتفاق آنها منجر به شناسایی و دستگیری مرجمین فضای مجازی شد، در آخرین مورد نیز فردی که با عنوان ازدواج در فضای مجازی اقدام به برقراری ارتباط با افراد میکرد و در نهایت طعمه های خود را مورد اخاذی قرار میداد شناسایی و دستگیر شد.

مهدی آباد و ملک آباد از لوث مجرمان پاکسازی می شوند

کامرانی صالح در پایان به اجرای طرح های امنیت اجتماعی، امنیت اخلاقی، امربه معروف و نهی از منکر، سرکشی از صنوف و اماکن و پاکسازی نقاظ آلوده اشاره کرد و یادآور شد: دو مورد از آلوه ترین نقاط حوزه استان البرز مهدی آباد و ملک آباد هستند که طی دو ماه گذشته طرح های مکرری به صورت ویژه و هفتگی در این مناطق به اجرا درآمد که منجر به پاکسازی این محدوده شد، البته این طرح ها همچنان با قوت استمرار خواهد یافت.

۱۳۹۴/۱۰/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...