نسخه چاپی

آمریكا: تحریم های بیشتری را علیه ایران وضع می كنیم

سخنگوی كاخ سفید با اشاره به تحریم های هسته ای تاكید كرد به بهانه دیگر تحریم ها علیه ایران ادامه خواهد داشت.

به گزارش نما، 10 ملوان آمریکایی با دو قایق بعد از ظهر سه شنبه وارد آب های ایران در خلیج فارس شدند. در واکنش به این تجاوز آشکار آمریکایی ها به آب های ایران، رزمندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام به بازداشت تفنگداران آمریکایی کردند.



جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در مصاحبه با سی ان ان، به جای عذرخواهی به دلیل اقدام غیر قانونی سربازان کشورش، ایران را متهم به ایجاد بی ثباتی کرد. جالب اینکه، این مقام آمریکایی در ادامه از گام های بر داشته شده توسط ایران در راستای برجام ابراز خوشحالی کرد.



در حالی که سربازان آمریکا حریم دریایی ایران را نقض کرده اند، جاش ارنست مدعی شد: «ایالت متحده آمریکا نگران اقدامات تحریک آمیز از سوی ایران است؛ اقداماتی که باعث بی ثباتی می شود. به همین جهت است که آمریکا اولویت خود را در رسیدن به توافقی با ایران قرار داد تا از دستیابی ایران به سلاح های هسته ای جلوگیری شود.»



سخنگوی کاخ سفید افزود: «این توافق در حقیقت بهترین روش برای اطمینان از عدم دستیابی ایران به سلاح های هسته ای است و بر اساس همین توافق آنها متعهد شده اند که 98 درصد اورانیوم خودشان را از ایران خارج کنند. ایران در حال حاضر مواد لازم، حتی به اندازه ساخت یک سلاح هسته ای را ندارد و ما اینکار را بدون یک شلیک از سمت آمریکا انجام دادیم و این پیشرفتی است که ما در مواجهه با تهدیدات ایران بدست آورده ایم.»



وی با اشاره به تحریم ها علیه ایران گفت: «تحریم ها بخاطر برنامه هسته ای ایران تحمیل شده بود و برای لغو آنها، ایران باید گام هایی را که متعهد شده است، بردارد و این اقدامات توسط متخصصان بین المللی هسته ای تایید شود و ما متوجه شویم که ایران به دنبال توسعه سلاح های هسته ای نیست.»



جاش ارنست درباره بهانه های آمریکا برای تحریم ایران نیز گفت: «ما تحریم ها را علیه ایران ادامه خواهیم داد و علت آن حمایت آنها از تروریسم است. ما تحریم ها را علیه ایران ادامه خواهیم داد و علت آن توسعه برنامه موشک های بالستیک آنها است. حتی واضح تر بگویم تحریم های بیشتری را علیه ایران وضع می کنیم و دلیل آن آزمایش موشکی در اواخر سال 2015 است.»

۱۳۹۴/۱۰/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...