نسخه چاپی

روزنامه لبنانی الاخبار:

سپاه پاسداران ایران آماده رویارویی حتی با آمریكاست

روزنامه لبنانی الاخبار در بازتاب توقیف دو شناور آمریكایی و بازداشت 10 تفنگدار این كشور و رها كردن آنها نوشت: سپاه پاسداران ایران آماده رویارویی با طرف های مقابل حتی آمریكاست.

به گزارش نما به نقل از میزان؛ الاخبار افزود: تهران با بازداشت تفنگداران آمریکائی، به آمریکا و همزمان به کشورهای ریز منطقه پیام داد که جمهوری اسلامی ایران درخلیج فارس فرمانده است.

این نشریه لبنانی در بخش دیگری نوشت: رویاروئی جدید مستقیم بین نیروهای دریائی ایران و آمریکا بعداز 12 سال از حادثه بازداشت چهار تفنگدار نیروی دریائی آمریکا توسط ایران باردیگر تکرار شد.

به نوشته الاخبار، نیروی دریائی ایران این بار ده تفنگدار آمریکائی ( 9 مرد و یک زن) سرنشین دو قایق نیروی دریائی آمریکا را که سه کیلومتر به داخل آب های منطقه ایران وارد شده بودند، بازداشت کرد.

الاخبار تصریح کرد: تفنگداران آمریکائی که از کویت در حال رفتن به بحرین بودند در اطراف جزیره ایرانی « فارسی» و در مقابل سواحل سعودی توسط نیروی دریائی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازداشت شدند.

این روزنامه لبنانی با اشاره به تماس های پی درپی طرف آمریکائی با تهران و بعداز محرز شدن ورود تفننگداران آمریکائی به آب های منطقه ای ایران به دلیل اشکال فنی در سیستم ناوبری قایق های آنها، آزاد شدند و جان کری وزیر خارجه آمریکا از ایران تشکر و قدردانی کرد.

الاخبار در ادامه گزارش خود این سخن سردار «علی فدوی» فرمانده نیروی دریائی سپاه پاسداران « ما هستیم ولی نیستیم» را به زبان فارسی منتشر کرد و نوشت: منظور این است که نیروی دریائی سپاه در همه جای خلیج فارس هم حاضر هست و هم موجود نیست و به معنای دیگر خلیج فارس تحت رصد و کنترل کامل آن قرار دارد ، کسی نیروهای دریائی سپاه را نمی بیند اما در مواقع اضطراری ناگهان ظاهر می شوند.

این روزنامه لبنانی افزود: شاید سپاه پاسداران این پیام را به طرف های مختلف رسانده است که همواره آماده رویاروئی حتی با آمریکا است اگر احساس کند که منافع و امنیت ایران در خطر قرار دارد.

الاخبار با اشاره به حضور گسترده ناوهای هواپیمابر آمریکایی و فرانسوی در منطقه تاکید کرد: این گونه رفتار ایران با آمریکا، پیامی هم به کشورهای ریز منطقه دارد که تهران در پاسخ به هرگونه نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران تعلل و درنگ نمی کند، آنها باید بدانند قواعد بازی تغییر کرده و باید حد و اندازه خود را بشناسند.

۱۳۹۴/۱۰/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...