نسخه چاپی

كره‌شمالی از آمریكا خواست از سیاست خصمانه‌اش دست بردارد

به گزارش نما - ایسنا نوشت: کره شمالی در نامه‌ای سرگشاده به آمریکا از این کشور خواست از سیاست خصمانه‌اش علیه پیونگ یانگ دست بردارد و مانورهای نظامی مشترک سالانه میان واشنگتن و سئول را متوقف کند.

در این نامه سرگشاده آمده است: آمریکا با اعلامیه‌های غیرمنطقی و رفتار خصمانه جریان تاریخی به سمت صلح و اتحاد را مسدود می‌کند. ما از واشنگتن می‌خواهیم تا تصمیم سیاسی جسورانه‌ای را برای لغو سیاست ضدکره شمالی‌اش اتخاذ کند. به آمریکا توصیه می‌شود که یک طرز فکر جدید و یک رویکرد جدید را برگزیند که با چارچوب قدیمی سیاست خصمانه بی‌موردش علیه کره شمالی که برای یک مدت طولانی طرز فکر و رویکردش را به زنجیر کشیده است، متفاوت باشد.

پیونگ یانگ همچنین از آمریکا خواست تا تمامی مانورهای نظامی‌اش با سئول را در شبه جزیره کره متوقف کند چرا که این مانورها دلیل اصلی تنش‌های رو به افزایش هستند.

در ادامه این نامه آمده است: آمریکا باید راه حلی را برای برخورد با کشورهایی که تسلیحات اتمی دارند، پیشنهاد کند. آمریکا باید ابتکار عمل‌های مشروع و پیشنهادات ما را برای صلح بپذیرد.

در بحبوحه تشدید تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی به دنبال تحریکات اتمی و موشکی‌اش، پیونگ یانگ یکسری پیشنهادات مذاکره با سئول را مطرح کرده که همگی آن‌ها رد شده‌اند.

۱۳۹۵/۳/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...