نسخه چاپی

آمریكا پرداخت پول به ایران را به صورت نقدی تایید كرد

به گزارش نما - واحد مرکزی خبر نوشت: دولت آمریکا تایید کرد انتقال مبلغ یک میلیارد و 700 میلیون دلار به ایران، تماما به صورت نقد و با استفاده از ارز غیر آمریکایی انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا شامگاه سه شنبه این موضوع را مورد تایید قرار داد که انتقال مبلغ یک میلیارد و 700 میلیون دلار به ایران در اوایل سال کنونی، تماما به صورت نقد و با استفاده از ارز غیر آمریکایی انجام شد.
«دان سلاک Dawn Selak » سخنگوی وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای در این باره اعلام کرد پرداخت این مبالغ نقد به ایران به علت «موثر بودن تحریم های آمریکا و جامعه بین المللی» علیه ایران که باعث منزوی شدن این کشور از نظام مالی بین المللی شده بود، الزامی بود.

پرداخت مبلغ یک میلیارد و 700 میلیون دلار به ایران در راستای حل دعوی قانونی میان آمریکا و ایران بود که تاریخ آن به چند دهه پیش باز می گردد. آمریکا نخستین بخش از این پول را که مبلغ 400 میلیون دلار بود به صورت نقد در تاریخ هفدهم ژانویه به ایران تحویل داد. این روز، همزمان با روزی بود که تهران موافقت کرد زندانیان آمریکایی را آزاد کند.

این پول از یکی از صندوق های کمتر شناخته شده تحت مدیریت وزارت خزانه داری تامین شد که بابت پرداخت در دعواهای قانونی ایجاد شده است. این صندوق از پول پرداخت شده توسط مالیات دهندگان تاسیس شده است و به رئیس جمهور آمریکا اجازه می دهد بدون لزوم جلب موافقت کنگره از آن استفاده کند. آمریکا پیشتر با استفاده از این صندوق در سال 1991، مبلغ 278 میلیون دلار را به ایران پرداخت کرده بود.

۱۳۹۵/۶/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...