نسخه چاپی

سوریه درباره انتخابات آمریكا اعلام موضع كرد

وزیر خارجه سوریه تاكید كرد: سوریه طرفی در تعیین نامزد ریاست جمهوری آمریكا در انتخابات این كشور نیست.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: وزیر خارجه سوریه تاکید کرد: سوریه طرفی در تعیین نامزد ریاست جمهوری آمریکا در انتخابات این کشور نیست.

به گزارش روزنامه مستقل رای الیوم، ولید معلم، وزیر خارجه سوریه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران انگلیسی که به دمشق سفر کرده بودند، درباره اینکه دولت سوریه دونالد ترامپ یا هیلاری کلینتون را ترجیح می‌دهد، گفت: ما هرگز طرفی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیستیم و این ملت آمریکا هستند که رئیس جمهور خود را انتخاب خواهند کرد.

دونالد ترامپ گفته بود در صور پیروزی در انتخابات با اسد نخواهد جنگید بلکه بر طرد داعش متمرکز خواهد بود.

معلم تصریح کرد: بشار اسد همان رئیس جمهوی است که سوری‌ها انتخاب کردند و انتخاب او در اختیار رئیس جمهور آمریکا و هیچ کس دیگر نیست. زمانی که سوری‌ها تصمیم می‌گیرند دیگر کسی نمی‌تواند نظر بدهد. اگر سوری‌ها ببنند اسد برای این پست مناسب نیست این را خواهند گفت.

وزیر خارجه سوریه در بخش دیگر اظهارات خود تاکید کرد: ارتش سوریه به مبارزه با افراد مسلح در حلب ادامه خواهد داد. دمشق به آنها پیشنهاد خروج به هر جایی که می‌خواهند را داد و متحمل هزینه شد و مسیر عبور آنها را تامین کرد اما آنها رد کردند. اگر آنها می‌خواهند بدون سلاح در حلب بمانند این مساله دیگری است.

وی درباره غیرنظامیان موجود در شرق حلب گفت: شما باید از آنها بپرسید در شرق حلب به خواست خود مانده‌اند یا مجبورند بدون شک آنها تاکید خواهند کرد که به دست افراد مسلح گروگان گرفته شده‌اند.

معلم درباره تصاویر منتشر شده از بمباران بیمارستان‌ها و مدارس در سوریه گفت:‌ تو در یک شبکه تلویزیونی کار می‌کنی می‌دانی که چطور این تصاویر و فیلم‌ها ساخته می‌شوند. این حقیقت ندارد و ما غیرنظامیان را بمباران نمی‌کنیم. ما تنها آنها را هدف قرار می‌دهیم.

وی درباره درگیری‌ها در حلب افزود:‌ سه سناریو برای پایان جنگ در آنجا وجود دارد یا تسلیم افراد مسلح یا ترک شرق حلب یا کشته شدنشان در حلب.

۱۳۹۵/۸/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...