نسخه چاپی

آرای تعیین كننده سیاهپوستان در انتخابات آمریكا

پس از یك سال نفسگیر برای راهیابی به كاندیداتوری احزاب عمده سیاسی در آمریكا برای انتخابات ریاست جمهوری، نامزدهای حزب جمهوریخواه و دموكرات در چند روز آخر تا قبل از روز رای گیری، در ایالت مردد فلوریدا در رقابتی تنگاتنگ قرار گرفته اند.

به گزارش نما به نقل از انتخاب: پس از یک سال نفسگیر برای راهیابی به کاندیداتوری احزاب عمده سیاسی در آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری، نامزدهای حزب جمهوریخواه و دموکرات در چند روز آخر تا قبل از روز رای گیری، در ایالت مردد فلوریدا در رقابتی تنگاتنگ قرار گرفته اند.

دونالد ترامپ فعالیت های تبلیغاتی گسترده ای در این ایالت جنوبی داشت و روز چهارشنبه برای سومین بار طی چند هفته اخیر به آنجا سفر کرد. هیلاری کلینتون نیز فعالیت های زیادی در فلوریدا داشت و آخر هفته گذشته را در ایالت آفتاب تابان سپری کرد.

ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه در میامی به طرفدارانش هشدار داد که از هیچ چیز غفلت نکنند. او آنان را ترغیب کرد که در انتخابات پیش از موعد شرکت کنند و هرچه زودتر رای خود را به صندوق بیاندازند.

پیروزی در فلوریدا برای ترامپ حیاتی است و از همین روی کلینتون اگر آرای الکتورال ۲۹ گانه فلوریدا را کسب کند، ضربه بزرگی وارد کرده است.

اما آمار اولیه حاکی از کاهش حضور رای دهندگان آفریقایی تبار در مقایسه با انتخابات سال ۲۰۱۲ است و همین مسئله موجب نگرانی حزب دمکرات شده است. آن زمان جمعیت سیاهپوست فلوریدا عمدتا باراک اوباما را مورد حمایت قرارداده بود و اگر روند نزولی فعلی ادامه یابد مسیر حزب خانم کلینتون در ایالات دیگر از جمله کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و میشیگان دشوار خواهد بود.

ستاد کلینتون از برنامه های تبلیغاتی در دیترویت و کلیولند در روز جمعه خبر داده؛ دو شهری که شرکت رای دهندگان سیاهپوست آنان تعیین کننده است.

رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هشتم نوامبر تعیین شده است.

۱۳۹۵/۸/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...