نسخه چاپی

فرانسه بانی آتش بس سوریه را به نقض آن متهم كرد

خبرگزاری رویترز نوشت، نخست وزیر فرانسه از روسیه خواست تا با توقف اقدام های نظامی خود را در سوریه، به آتش بس شكننده ای كه به ابتكار این كشور و تركیه برای پایان بخشیدن به درگیری های شش ساله سوریه برقرار شد، احترام بگذارد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا, این خبرگزاری امروز (دوشنبه) در ادامه خبری در این باره افزود: برنار کزنوو در مصاحبه با رادیو اینتر فرانس گفت 'ما هر اقدام روسیه را در سوریه که به ادامه درگیری ها منجر شود، قاطعانه محکوم می کنیم.'
توافق آتش بس که با اجماع در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید، از همان ابتدا بارها نقض شده و طرفهای درگیر، دیگری را مقصر آن می دانند.
تروریستها پریروز هشدار دادند که اگر دولت سوریه به 'نقض آتش بس' ادامه دهد از آن توافق خارج خواهند شد. تروریستها از روسیه که حامی دولت سوریه است خواسته اند تا جلوی حملات ارتش و متحدان آن را بگیرد.
کزنوو گفت 'امیدواریم گفت و گوها میان نیروهای سوری ادامه یابد تا آتش بس برقرار بماند.'
وی بدون ارائه توضیح بیشتری از روسیه خواست تا دیگر در عملیات نظامی مرگبار مشارکت نکند.
به گزارش ایرنا، ارتش ترکیه امروز اعلام کرد که جنگنده های نیروی هوایی این کشور و روسیه، مواضع گروه تروریستی ـ تکفیری داعش در شمال سوریه را مورد هدف قرار داده و بمباران کردند.
جنگنده های روسی پنجشنبه گذشته نیز به خواست ترکیه، مواضع داعش در الباب را بمباران کردند.
عملیات هوایی روسیه در منطقه الباب در حالی انجام می شود که دولت آنکارا بشدت از حمایت نکردن ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا از عملیات الباب از نیروهای مسلح این کشور انتقاد و غرب را به جدی نبودن در مبارزه با داعش متهم کرده است.
قطعنامه 2336 سازمان ملل درباره آتش بس سوریه ضمن تاکید بر چارچوب فرآیند گفت وگوی سیاسی تصریح شده که آتش بس در همه مناطق سوریه به استثنای مناطق تحت سیطره گروه های تروریستی داعش و جبهه فتح الشام (النصره) برقرار می شود.
علاوه بر این، با استناد به بیانیه توافق ژنو1 پیشنهاد شده تا مذاکرات آستانه قزاقستان در 23 ژانویه پیش رو (4 بهمن ماه 1395) آغاز شود و گروه های معارض مشمول توافق باید تا روز 16 ژانویه (27 دیماه 1395) هیات مذاکره کننده خود را تشکیل دهند.

۱۳۹۵/۱۰/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...