نسخه چاپی

دولت مكلف به تمهید امكانات لازم برای مراسم پیاده روی اربعین شد

دولت مكلف شد به منظور تعمیق فرهنگ مبتنی بر هویت اسلامی و ترویج سنت اهل بیت امكانات لازم را برای مراسم پیاده روی اربعین تمهید كند.

به گزارش نما به نقل از مهر، در جلسه علنی نوبت صبح روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی بخش فرهنگ، هنر و ورزش لایحه برنامه ششم توسعه در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

نمایندگان با تصویب ماده ای از این بخش دولت را مکلف کردند به منظور تعمیق ارزشها، باورها و فرهنگ مبتنی بر هویت اسلامی و ترویج سیره و سنت اهل بیت علیهم‌السلام و استفاده بهینه از ظرفیت معنوی اماکن زیارتی به‌ویژه در شهرهای مقدس مشهد، قم و شیراز و برگزاری و تمهید امکانات لازم مراسم سالانه پیاده روی اربعین، نسبت به انجام امور ذیل تا پایان برنامه اقدام ‌نماید:

بند الف: شناسایی دقیق نیازها و مشکلات زائرین، برنامه‌ریزی و تدوین سازوکارهای لازم جهت ساماندهی امور زائرین و تأمین زیرساختهای لازم از طریق حمایت از شهرداریها و بخشهای غیردولتی.

بند ب: توسعه امکانات، فعالیتهای فرهنگی و خدمات زیارتی در قطب‌های زیارتی و گردشگری مذهبی و فراهم نمودن زمینه زیارت و اجرای پروژه‌های زیربنایی مورد نیاز در قالب بودجه‌های سنواتی.

نملایندگان با ۱۳۴ رای موافق ۶۰ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از مجموع ۲۳۴ نماینده حاضر در مجلس این ماده را به تصویب رساندند.

۱۳۹۵/۱۰/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...