نسخه چاپی

دیلی استار از پیشنهاد محرمانه آمریكا به كره‌شمالی پرده برداشت

به گزارش نما - ایسنا نوشت: روزنامه دیلی استار نوشت که آمریکا اخیرا به کره شمالی وعده داده که در صورت کنار گذاشتن سلاح هسته‌ای هیچ گونه‌ حمله‌ای علیه این کشور انجام نمی‌دهد.

روزنامه دیلی استار نوشت: آمریکا به کره شمالی وعده داده که در صورت کنار گذاشتن سلاح هسته‌ای هیچ گونه حمله‌ای علیه این کشور انجام نداده و در این صورت رهبر آن می‌تواند به زندگی خود ادامه دهد.

منابع دیپلماتیک داخلی آمریکا فاش کردند، واشنگتن به کره شمالی "شاخه زیتون را قبل از تنش‌های گسترده به این کشور نشان داده بود.

به گفته این منابع دیپلماتیک داخلی، این شاخه زیتون شامل چهار مساله بود: تحویل سلاح هسته‌ای، باقی ماندن کیم جونگ اون در قدرت، آمریکا کره شمالی را رها کرده و کره شمالی و جنوبی همچنان جدا باقی بمانند.

از سوی دیگر، رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا خواهان افزایش تحریم‌ها و فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی علیه کره شمالی شده است.

تیلرسون گفته است: جنگ با کشور مستبد واقعیتی است که چاره‌ای از آن نیست. رئیس‌جمهور چین پیام آمریکا را به کره شمالی انتقال داده بود و از آمریکا خواست تا معاهده صلح با کره شمالی را امضا کند. اما کیم جونگ اون واکنش تندی به آمریکا نشان داده و گفته بود که آماده حمله به این کشور است.

آمریکا نیز در مقابل بمب‌افکن‌ها و ناوهای غول‌پیکر خود را به شبه جزیره کره منتقل کرده است.

۱۳۹۶/۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...