نسخه چاپی

پایان مذاكرات وزیر امور خارجه آمریكا در جده

وزیر امور خارجه آمریكا به مذاكرات خود در جده‌ عربستان سعودی بدون دستیابی به نتیجه‌‌ای چشمگیر پایان داد.

به گزارش نما، خبرگزاری دانشجو، به نقل از خبرگزاری رویترز، رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه به مذاکرات خود در جده‌ عربستان با وزرای 4 کشور عربی در خصوص بحران قطر پایان داد.

تیلرسون پس از پایان مذاکرات، بدون آنکه اظهاراتی در خصوص مذاکراتش در شهر جده انجام دهد، به کویت بازگشت؛ کشوری که نقش میانجی را در بحران قطر ایفا می کند.

یک مسئول ارشد اماراتی پیش از مذاکرات جده گفت هرگونه راه حل برای این بحران باید تمامی نگرانی‌هایی را که 4 کشور عربی تحریم کننده قطر( عربستان، مصر ، امارات و بحرین) در خصوص آن ابراز نگرانی کرده اند، از جمله کاهش ثبات منطقه را مرتفع کند.

گفتنی است 4 کشور عربستان، مصر، بحرین و امارات پنجم ژوئن تحریم هایی را علیه قطر اعمال و این کشور را به حمایت مالی از گروه های افراط گرا و هم پیمانی با ایران متهم کردند. این در حالی است که دوحه اتهامات علیه خود را رد کرده است.

همچنین رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در شهر بندری جده برای پیشبرد تلاش های انجام شده به منظور پایان بخشیدن به بحران میان کشورهای حاشیه خلیج فارس با وزرای خارجی این 4 کشور دیدار و گفتگو کرد.

تیلرسون همچنین نشست جداگانه ای با ملک سلمان، پادشاه عربستان و محمد بن سلمان، ولیعهد وی به منظور بررسی راه های همکاری در خصوص مبارزه با تروریسم و خشکاندن منابع مالی آن داشت.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در استقبال از تیلرسون گفت از این همکاری مستمر میان دو کشور و تقویت و افزایش آن خرسند است.

همچنین طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا تیلرسون قرار است امروز، پنج شنبه، برای گفتگو با مقامات ارشد قطری به قطر سفر کند. «آر. سی. هاموند» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته قرار است تیلرسون، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر را در جریان مذاکراتش با کشورهای عربی در جده قرار خواهد داد.

۱۳۹۶/۴/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...