نسخه چاپی

رای ۲۱۱ نماینده به مقابله با آمریكا

نمایندگان با رأی بالایی به یك فوریت «طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریكا در منطقه» موافقت كردند و لاریجانی در تحلیل این رأی استثنایی، گفت: در مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریكا، همه یك صدا هستند.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاين، «مقابله با اقدامات ماجراجويانه و تروريستي آمریکا در منطقه»، طرحي بود كه با فوريت در دستور كار امروز نمايندگان قرار گرفت.

كاظم جلالي در قامت نماينده طراحان، پشت تريبون رفت تا از جزئيات اين طرح سخن بگويد. او گفت: پس از امضاي برجام برخلاف آنچه كه تصور مي‌شد رفتار آمريكايي ها به سمت عقلانيت پيش برود، شاهديم كه در كنگره آمريكا تا كنون بيش از 60 طرح ضد ايران مطرح شده است. هر روز از سوي نمايندگان مجلس يا نمايندگان سناي آمريكا طرح هايي به عنوان طرح هاي ضد ايراني يا تشديد تحريم ها مطرح مي شود.

جلالي تصريح كرد: هنگامي كه بحث برجام مطرح بود، عده اي آمريكايي مطرح كردند كه تحريم ها جواب داده است كه ايران پاي ميز آمده است اما همان زمان رئيس جمهور وقت آمريكا اعتراف كرد كه تحريم ها اثري در اين موضوع نداشته است.

اين نماينده مجلس دهم، با اشاره به موضع گيري منفي آمريكايي‌ها در برابر سپاه پاسداران، افزود: از طرفي شاهديم آمريكايي ها برخي از نهادهاي اصيل ايران را مورد هجمه قرار مي دهند از جمله سپاه. بايد بگوييم كه سپاه نهادي ارزشمند است،‌ ما بگو و مگوهاي داخلي داريم اما اين بگو و مگوهاي داخلي نبايد آنها را وسوسه كند،‌ همانطور كه رئيس مجلس گفتند،‌ سپاه خط قرمز ما است. نيروي قدس يك نيروي رهايي بخش و طرفدار مظلومين عالم است. در داخل منطقه از مسيحيان و آشوريان و طوايف مختلف مورد هجمه تروريست ها قرار گرفت،‌ ايران و نيروي قدس از همه مردم دفاع كرد.

مسائل نقض حقوق بشري آمريكا، مجازات و اقدامات متقابل، حمايت از اتباع ايران و مقابله با تحريم هاي آمريكا و... مواردي هستند كه در اين طرح به آن پرداخته شده است.

اين طرح بخش كوچكي از شمشير برنده ايران است

جلالي در پايان تأكيد كرد: اين يك بخش كوچكي از شمشير برنده نظام جمهوري اسلامي است و اميدواريم آمريكايي ها به جاي شعار تغيير رژيم و تغيير رفتار در كشورهاي مستقل به اصلاح رفتار خودشان بپردازند.

پس از صحبت هاي جلالي نوبت به اين رسيد تا يك نماينده موافق و مخالف به اظهار نظر كند.

حاجي دليگاني در قامت نماينده مخالف،‌ گفت: اين طرح بايد قوي تر و با ابعاد وسيع تر فراهم مي شد. در اين طرح بايد توجه مي شد كه با توجه به آرمان ها و طراز انقلاب اسلامي بايد با امريكا مقابله كنيم. آمريكايي ها هر وقت طرحي را تصويب كردند ضمانت اجرايي را هم در آن ديدند اما اين طرحي كه ما تصويب كرديم ضمانت اجرايي در آن كمتر ديده مي شود.

بايد به گسترش نيروي قدس بيشتر توجه مي‌شد

او ادامه داد: آمريكايي ها 6 ميليارد دلار از اموال اين ملت را ربودند ما بايد راهكاري را بررسي كنيم كه بتوانيم از حلقوم آمريكايي ها مبالغي كه حق مردم است را در بياوريم. ما بايد با تمام شركت هايي كه به نفع امريكايي ها در منطقه كار مي كنند مقابله كنيم. گسترش نيروي قدس بايد در اين طرح بيشتر مورد توجه قرار مي گرفت تا ريشه تروريست را در كل جهان بوسيله نيروي قدس از جاي در بياوريم.

اكبر رنجبرزاده نيز به عنوان موافق طرح مذکور، توضيح داد: ما بايد حتما دولت را مكلف و موظف كنيم كه براي تمام اهداف آمريكا راهكارهاي مقابله اي خودش را انجام دهد. سپاه نيروي قدس عزيز كه امروز حامي مظلومين جهان است، به عنوان امنيت كشور و ستون انقلاب توانسته است آمريكا را عصباني كند و آن را به چالش بكشد و در مقابل حامي كشورهاي مظلوم منطقه باشد. آمريكا آمده است اين را هدف بگيرد كه شما پهلوانتان را كنار بگذاريد تا با شما كنار بياييم.

حاميان آمريكا بايد به حاشيه رانده شوند

او افزود: حاميان آمريكا بايد به حاشيه رانده شوند،‌ ملت ها در انتظار عدالت در عرصه جهاني هستند. مگر جهان جنگل است كه يك جانور درنده بيايد و به باقي جانداران حمله كند؟ مجلس آمريكا و رئيس جمهور تاجر آمريكا برخلاف ملت هاي جهان حركت مي كنند. ما مي خواهيم كه همه پايگاه هاي آمريكا مورد شناسايي قرار بگيرد.

پس از اين صحبت ها،‌ علي لاريجاني در رابطه با موضع نمايندگان مخالف اينگونه شفاف سازي كرد: برخي از آقايان كه مخالف بودند،‌ آمدند اين جا گفتند كه اين طرح بايد قوي تر باشد.

تحليل رئيس مجلس از رأي بالاي نمايندگان به طرح ضدآمريكايي

سرانجام طرح يك فوريت براي مقابله اقدامات ماجراجويانه و تروريستي آمریکا، بنابر گفته رئيس مجلس با رأي بالايي يعني 211 رأي مثبت تصويب شد. لاريجاني هم در حسن ختام آن گفت: رأي بالاي نمايندگان به اين طرح، نشان دهنده عظم ملت ما در مبارزه با آمريكا است. در مجلس كه عقايد سياسي متنوعي وجود دارد، كاملا در اين رأي گيري كه مقابله با اقدامات ماجراجويانه آمريكا است، همه يك صدا هستند.

او تأكيد كرد: امريكايي ها بايد پيام راي بالا و استثنايي نمايندگان ايران را درك كنند. اين كارهايي كه شما-آمريكا- مي خواهيد انجام دهيد، مقابله با ملت ايران است و مجلس با تمام وجود در برابر اين اقدامات خواهد ايستاد.

نمايندگان نيز با فرياد «مرگ بر آمريكا» مهر تأييدي بر سخنان پاياني لاريجاني زدند.

۱۳۹۶/۴/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...