نسخه چاپی

اختصاصی نما:

مواضع مكرون به دلیل ترس از گسترش روزافزون اسلام در غرب است

عکس خبري -ادامه واکنش‌هاي جهاني به مواضع اسلام‌ستيزانه مکرون

به تازگی هفته‌نامه فكاهی فرانسوی «شارلی ابدو»، در اقدامی توهین‌آمیز كاریكاتورهای موهن علیه پیامبر گرامی اسلام (ص) را روی جلد خود بازنشر كرد. این اتفاق در حالی رخ داده كه امانوئل مكرون در واكنش نسبت به این اتفاق، آن را مصداق «آزادی بیان» خوانده است!

به تازگی هفته‌نامه فکاهی فرانسوی «شارلی ابدو»، در اقدامی توهین‌آمیز کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر گرامی اسلام (ص) را روی جلد خود بازنشر کرد. این اتفاق در حالی رخ داده که امانوئل مکرون در واکنش نسبت به این اتفاق، آن را مصداق «آزادی بیان» خوانده است!
اظهارات مکرون واکنش های زیادی را در بین مسلمانان دنیا در پی داشت به طوری که ریس جمهور ترکیه در باره رفتار مکرون گفته بود «درباره رئیس‌جمهوری که با میلیون‌ها عضو از گروه‌های اعتقادی مختلف به این شکل برخورد می‌کند، چه می‌توان گفت؛ اول از همه، چکاپ ذهنی انجام بدهد» اروغان از ۸۰ میلیون نفر از ملت ترکیه خواست کالاهای فرانسوی را تحریم کنند و با این کار پاسخ مکرون را بدهند.
نخست وزیر پاکستان هم با اعتراض به رفتار مکرون در حساب توئیتری خود گفته بود: «عیار یک رهبر این است که انسان‌ها را متحد کند، همان کاری که ماندلا می‌کرد، نه اینکه آنها را متفرق کند. این زمانی است که رئیس‌جمهور ماکرون می‌تواند التیام‌بخش باشد و فضا را از تندروها بگیرد. دو قطبی‌سازی بیشتر و به حاشیه‌راندن، بی‌تردید منجر به افراط‌گرایی می‌شود.»
وی افزود: «این باعث تأسف است که او (ماکرون) به جای تروریست‌هایی که خشونت انجام می‌دهند- چه مسلمان باشند یا سفیربرترپندار و یا طرفداران تفکر نازی‌ها- ترغیب اسلام‌هراسی به وسیله حمله به اسلام را انتخاب کرده است. باعث تأسف است که رئیس‌جمهور ماکرون عامدانه مسلمانان از جمله شهروندان فرانسه را تحریک می‌کند.»

مدعیان غربی با ارائه ی تفسیر غلط و دروغین از آزادی بیان سناریوی توهین به دین اسلام و ساحت مقدس پیامبر عظیم‌الشأن را در پیش گرفته‌اند؛ نقشه راهی که به صورت واضح جلوگیری از گسترش دین اسلام را در پیش گرفته است بنا بر گزارش های بسیاری از منابع رسمی گرایش شدیدی در بین مردم جهان علی الخصوص غرب به دین اسلام وجود دارد به صورتی که تا دهه های آینده اکثریت جوامع اروپایی را مسلمانان تشکیل خواهند داد بناربراین این افراد می خواهند موج گرایش به اسلام را خاموش کنند.
به تازگی یک کمپین گسترده علیه محصولات و تولیدات فرانسوی در میان کشورهای اسلامی به راه افتاده، چرا که مقامات پاریس به ویژه امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه از توهین‌ها به پیامبر اکرم (ص) حمایت کرده است.
تحریم کالاهای فرانسوی می تواند درس بادماندنی به مکرون بدهد تا بیش از این اذهان مسلمانان را جریحه‌دار نکنند.

۱۳۹۹/۸/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...