نسخه چاپی

حجت الاسلام ابراهیمی در گفتگو با نما:

موضع گیری دستگاه دیپلماسی در برابر اهانت مكرون به پیامبر اسلام(ص) قاطعانه نبود

عکس خبري -موضع گيري دستگاه ديپلماسي در برابر اهانت مکرون به پيامبر اسلام(ص) قاطعانه نبود

عضو شورای مركزی جامعه روحانیت مبارز گفت: موضع گیری وزارت امور خارجه كشورمان در برابر توهین مكرون به پیامبر مكرم اسلام(ص) قاطعانه نبود و انتظارات را برآورده نكرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با خبرنگار نما، درباره توهین رئیس جمهور فرانسه به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام (ص) گفت: غربی ها سالها به دنبال اسلام هراسی هستند و با تمام قدرت برای اسلام فتنه ایجاد می کنند و یکی از فتنه گران واقعی در جریان اسلام هراسی، فرانسه و رؤسای جمهور این کشور بوده اند که فتنه انگیزی علیه اسلام جزء سیاست هایشان قرار داشته است.
وی افزود: امانوئل مکرون با حمایت از توهین کنندگان به پیامبر اسلام (ص) خطای بزرگی را مرتکب شده است. این خطا بیانگر آن است که سیاستمداران فرانسوی با اسلام سر ستیز دارند و مسلمانان سراسر جهان نسبت به این اقدام عکس العمل نشان داده اند.
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان این مطلب که عکس العمل مسلمانان تنها کافی نیست، بیان کرد: بلکه باید مسلمانان عالم با هم متحد شوند تا در مقابل این فتنه جدید کاری انجام دهند تا دشمنان اسلام از عملشان پیشمان شوند و تحقق این مهم به وحدت مسلمین بستگی دارد.
ابراهیمی گفت: همه ادیان ابراهیمی مورد احترام هستند و همانطور که مسلمانان به عقاید مسیحیان احترام می گذارند، ما هم انتظار داریم که مسیحیان اروپا هم به عقاید مسلمانان احترام بگذارند.
او معتقد است که اقدام رئیس جمهور فرانسه در حمایت از توهین کنندگان به پیامبر اکرم (ص) صدای انتقاد سایر دولت های اروپایی را در آورده است.
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به این مطلب که مسلمانان باید از حریم دینی و مقدساتشان دفاع کنند، یادآور شد: پایه های دین اسلام آنچنان محکم و استوار است که اقدامات اسلام هراسی این پایه ها را سست نخواهد کرد.
حسینی با اشاره به واکنش وزارت امور خارجه کشورمان در قبال توهین رئیس جمهور فرانسه گفت: وزارت امور خارجه واکنش نشان داده، اما انتظار بیشتری از این وزارتخانه وجود داشت؛ زیرا تا بحال واکنش قدرتمندی صورت نگرفته است. باید اقدامات و موضع گیری ها بسیار قوی تر می بود. اعقاد من این است که براساس اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان، موضع گیری های سیاسی تنها کافی نیست، بلکه باید یک موضع قاطعانه ای اتخاذ شود.

۱۳۹۹/۸/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...