نسخه چاپی

قنادباشی در گفتگو با نما:

آمریكا ضعیف و ناتوان شده است/ سیاست خارجی ایران از لبخند و خشم رهبران آمریكا تأثیر نمی پذیرد

عکس خبري -آمريکا ضعيف و ناتوان شده است/ سياست خارجي ايران از لبخند و خشم رهبران آمريکا تأثير نمي پذيرد

سفیر اسبق ایران در لیبی گفت: رئیس جمهور بعدی آمریكا ، نسبت به رؤسای جمهور قبلی بسیار ضعیف تر است؛ زیرا آمریكا با مشكلات داخلی بسیاری دست و پنجه نرم می كند و آسیب پذیرتر از قبل شده است

جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار نما اظهار داشت: مدت هاست که سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در قبال آمریکا تدوین شده و فارغ از اینکه چه کسی رئیس جمهور این کشور می شود، این سیاست ها در حال اجراست و برای تمام سناریوها، برنامه ریزی شده است.
وی افزود: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران تمام فرضیه های ممکن را در خود گنجانده و ضرورتی ندارد که در این سیاست ها تجدید نظر کنیم.
سفیر اسبق ایران در لیبی عنوان کرد: یکی از ویژگی های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران این است که برخلاف بسیاری از کشورها منتظر نمانده که چه شخصی رئیس جمهور آمریکا می شود.
قنادباشی با بیان این مطلب که جمهوری اسلامی ایران 40 سال تجربه رویارویی با دموکرات ها و جمهوری خواهان را در کارنامه خود دارد، گفت: حکومت ایران به خوبی می داند در برابر سیاستمداران و رهبران آمریکایی چگونه عمل کند و مانند بسیاری از حکومت ها ناپخته عمل نمی کند و نیز هیچگاه تحت تأثیر لبخندها و خشم رهبران آمریکایی قرار نگرفته است.
وی بیان کرد: در این 40 سال آمریکایی ها نتوانسته اند هدف اصلی شان که همان تغییر رژیم در ایران است را عملی سازند و این نشان می دهد که سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران موفق بوده است.
این کارشناس مسائل غرب آسیا یادآور شد: بسیار از کارشناسان و تحلیلگران به رهبران آمریکا هشدار داده بودند که خصومت با جمهوری اسلامی ایران را رها کنند؛ زیرا خصومت با ایران نتیجه ای جزء انزوای بیش از پیش آمریکا در پی نخواهد داشت و از بازارهای مالی ایران محروم خواهیم شد و این بازارها در اختیار سایر کشورها قرار خواهد گرفت.
قنادباشی افزود: اما رهبران آمریکا بر خلاف نظر تحلیلگران این سیاست خصمانه را که برخلاف منافع ملی آمریکاست را دنبال کردند. متأسفانه رهبران آمریکا تحت القائات مقامات صهیونیستی و ارتجاع منطقه قرار دارند.
وی تأکید کرد: رئیس جمهور بعدی آمریکا ، نسبت به رؤسای جمهور قبلی بسیار ضعیف تر است؛ زیرا آمریکا با مشکلات داخلی بسیاری دست و پنجه نرم می کند و آسیب پذیرتر از قبل شده است

۱۳۹۹/۸/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...