نسخه چاپی

سجادی در گفتگو با نما:

نظام انتخاباتی آمریكا عادلانه نیست /ریس جمهور آمریكا از مدت ها پیش تعیین شده بود

عکس خبري -نظام انتخاباتي آمريکا عادلانه نيست /ريس جمهور آمريکا از مدت ها پيش تعيين شده بود

سفیر اسبق ایران در ویتنام گفت: نظام انتخاباتی آمریكا اصلاً عادلانه نیست و براساس سیستم الكترال از مدت ها قبل مهره ها چیده شده و مشخص شده است كه چه كسی پیروز انتخابات خواهد شد.

سیدکمال سجادی، سفیر اسبق ایران در ویتنام در گفتگو با خبرنگار نما اظهار داشت: جامعه آمریکا در یک التهاب عجیبی فرو رفته و سرمایه اجتماعی در این کشور کاهش یافته است.
وی درباره علت افزایش مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: از آنجا که فضای دوقطبی در جامعه آمریکا شدت یافته، مردم این کشور برای زورآزمایی در انتخابات شرکت کرده بودند و در این کشور رقابت میان بایدن و ترامپ بسیار جدی بود و برای مردم جذابیت داشت.
این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به نظام انتخاباتی آمریکا عنوان کرد: نظام انتخاباتی آمریکا اصلاً عادلانه نیست و براساس سیستم الکترال از مدت ها قبل مهره ها چیده شده و مشخص شده است که چه کسی پیروز انتخابات خواهد شد.

سجادی گفت: جامعه آمریکا با مشکلات بسیاری مانند نرخ بالای بیکاری، نرخ بالای فقر و سایر مشکلات اقتصادی مواجه است که بیماری کرونا این مشکلات را تشدید کرده است.
وی با بیان این مطلب که تبعیض های گسترده ای در آمریکا وجود دارد، یادآور شد: تبعیض های نژادی و قومیتی سبب شده تا شکاف اجتماعی در آمریکا بیش از پیش شود که نمونه آن مخالفت بیشتر سیاهپوستان با ترامپ و یا اعتراضات خیابانی علیه دولت ترامپ است.
سفیر اسبق ایران در ویتنام معتقد است، آسیب هایی که دولت ترامپ به سیاست داخلی و سیاست خارجی آمریکا وارد کرده سال ها زمان نیاز دارد تا جبران شود و همچنین او در این خصوص عنوان کرد: زمانی که ترامپ دستور خروج آمریکا را از برجام صادر کرد، وجهه جهانی آمریکا تخریب شد و از آن روز به بعد کمتر کشوری برروی تعهدات آمریکا حساب باز می کردند.
سجادی گفت: در جامعه آمریکا انشقاق شدیدی حاکم است که آمریکایی ها را به دو دسته تقسیم کرده و بایدن مسیر سختی را در پیش دارد تا این انشقاق را از بین ببرد و همچنین مسیر سختی را برای جلب دوباره اعتماد جهانی در پیش روی خود می بیند.

۱۳۹۹/۸/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...