نسخه چاپی

جعفری در گفتگو با نما:

عملكرد سیاست خارجی دولت قابل دفاع نیست/دولت باقدرت در برابر آمریكا بایستد/تحریم های كاتسا در دوره دموكرات ها علیه ایران وضع شد

عکس خبري -عملکرد سياست خارجي دولت قابل دفاع نيست/دولت باقدرت در برابر آمريکا بايستد/تحريم هاي کاتسا در دوره دموکرات ها عليه ايران وضع شد

نماینده اسبق مجلس نهم با بیان اینكه دولت امیدوار است با آمدن بایدن اتفاق خوبی بیفتد، گفت: اگر تاریخ را بخوانیم همین تحریم های كاتسا در دوره دموكرات ها علیه ایران وضع شد.

قاسم جعفری، نماینده اسبق مردم بجنورد در مجلس نهم در گفتگو با خبرنگار نما اظهار داشت: آنچه که برای کشورها در عرصه بین الملل اهمیت دارد، منافع ملی است و به همین خاطر بسیاری از معاهدات بین الملل قربانی منافع ملی کشورها می شود؛ بنابراین در سیاست خارجی نباید به تعهدات و یا معاهدات خوش‌بین بود و به آن امید بست.

وی افزود: وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی می گویند که سیاست خارجی ما در قبال آمریکا تغییر نخواهد کرد، باید این را به عنوان یک فرصت تلقی کنیم تا بتوان برروی توانمندی های داخلی تمرکز کرد و باید مدنظر قرار داد که راهی جزء تکیه کردن بر توان داخلی وجود ندارد.

این کارشناس مسائل سیاسی با انتقاد از سیاست خارجی دولت تدبیر و امید گفت: متأسفانه این دولت در تعاملات بین المللی نتوانست اولویت ها را حفظ کند؛ اولویت هایی مانند کشورهای همسایه، کشورهای اسلامی و کشورهای شرقی، اما دولت از همان ابتدا قبله گاه خود را در غرب و مذاکره با آمریکا تعریف کرد.

جعفری خاطرنشان کرد: در روایات آمده که مؤمن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود. آمریکایی ها در حق ما انواع جنایت ها را روا داشتند و انواع ظلم ها را اعمال کردند، پس روا نیست که الان به تحولات آمریکا چشم دوخت و به بایدن یا غیر بایدن امید داشت.

وی معتقد است که دولت یازدهم و دوازدهم شیشه عمر خود را در برجام می بیند و گفت: حتی دولت حاضر است برجام را بدون حضور آمریکا و اروپا ادامه دهد و برای او فرقی نمی کند که طرف های مقابل به تعهداتشان عمل می کنند یا خیر، فقط می خواهد به هر قیمتی برجام باقی بماند.

نماینده اسبق مجلس نهم با بیان اینکه دولت امیدوار است با آمدن بایدن اتفاق خوبی بیفتد، یادآور شد: اگر تاریخ را بخوانیم همین تحریم های کاتسا در دوره دموکرات ها علیه ایران وضع شد.

جعفری بیان کرد: اگر قرار است در دوره بایدن میان ایران و آمریکا مذاکره ای از سر گرفته شود، باید ما برای آنها پیش شرط بگذاریم نه آمریکا برای ایران.

وی ادامه داد: ورود بی قید و شرط به برجام، جبران خسارت های مالی و معنوی جمهوری اسلامی ایران بعد از خروج آمریکا از برجام و نیز محاکمه عوامل ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از شروط جمهوری اسلامی برای مذاکره با آمریکا در زمان بایدن هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: دولت باید باقدرت در برابر سیاستمداران آمریکایی بایستند و خود را در برابر آنها دست کم نگیرد. صهیونیست ها سال هاست که به خاطر افسانه هولوکاست از اروپاییان باج می گیرند، پس نباید ما از حق مشروع خود که آن محاکمه عاملان ترور سردار سلیمانی است، عبور کنیم.

۱۳۹۹/۸/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...